След първото издание през 1865 г. "Алиса в страната на чудесата се превръща в едно от най-интерпретираните произведения за деца в света. Първата му екранизация е през 1903 г., а сред илюстраторите на книгата е и самият Салвадор Дали. Няколко седмици след премиерата на филмовата версия на Тим Бъртън у нас се появи най-новото издание на приказната история на Луис Карол с илюстрациите на Ясен Гюзелев, разказва Ростислава Генчева. Излязла преди 10 години на немски, неговата версия получава едни от най-престижните световни награди за илюстрация. Издадена е на различни езици от известни издателства и е обявена от световната критика за една от най-блестящите визуални интерпретации на Алиса
"Цялата история около тази книга стана твърде важна за мен, защото измислих доста сложна идея, която изискваше много време за осъществяване”, разказа Ясен Гюзелев. "Фактически всички сцени ги навързах в една обща картина, от която после се вадят детайли, за да се разпределят по страниците в книгата. Тази картина я правих почти три години.”
Светът който Ясен Гюзелев създава в тази една единствена картина прилича на сън - детайлен, изпълнен с мистериозни пространства и странни перспективи, в които можеш да видиш предметите и героите от всички страни и едновременно.
"Всичко това беше трудно да се измисли как да се съчетае, докато не стигнах до една идея, която почерпих от известния художник Ешер. Взех една негова идея, доразвих я и така се получи, че можах много сцени да ги наредя в едно пространство, при което вече всичко става относително”, обясни художникът.
Неговата Алиса не е наивното любопитно момиченце, познато от досега наложените типажи. Образът, който Гюзелев създава, е на вглъбено, съзерцателно дете, наблюдаващо всичко около себе си с философско спокойствие.
"Тук има тази идея за движение, за анимираност, но фактически тя се съчетава с една малко призрачна застиналост, която киното, анимацията и комикса нямат”, обясни Гюзелев.
Когато разгърнете това ново издание на Алиса, ще се почувствате като страстен колекционер, открил истинско произведение на изкуството и ще разберете, че има книги, които трябва задължително да прочетеш, но има и такива, които самите те те задължават да ги притежаваш.
"Цялата история около тази книга стана твърде важна за мен, защото измислих доста сложна идея, която изискваше много време за осъществяване”, разказа Ясен Гюзелев. "Фактически всички сцени ги навързах в една обща картина, от която после се вадят детайли, за да се разпределят по страниците в книгата. Тази картина я правих почти три години.”
Светът който Ясен Гюзелев създава в тази една единствена картина прилича на сън - детайлен, изпълнен с мистериозни пространства и странни перспективи, в които можеш да видиш предметите и героите от всички страни и едновременно.
"Всичко това беше трудно да се измисли как да се съчетае, докато не стигнах до една идея, която почерпих от известния художник Ешер. Взех една негова идея, доразвих я и така се получи, че можах много сцени да ги наредя в едно пространство, при което вече всичко става относително”, обясни художникът.
Неговата Алиса не е наивното любопитно момиченце, познато от досега наложените типажи. Образът, който Гюзелев създава, е на вглъбено, съзерцателно дете, наблюдаващо всичко около себе си с философско спокойствие.
"Тук има тази идея за движение, за анимираност, но фактически тя се съчетава с една малко призрачна застиналост, която киното, анимацията и комикса нямат”, обясни Гюзелев.
Когато разгърнете това ново издание на Алиса, ще се почувствате като страстен колекционер, открил истинско произведение на изкуството и ще разберете, че има книги, които трябва задължително да прочетеш, но има и такива, които самите те те задължават да ги притежаваш.