Железопътен инцидент у нас. Бърз влак е прегазил двама работници на жп секция между гарите Телиш и Горни Дъбник, Плевенско, научи bTV.

Единият работник е загинал, а другият е пострадал.

Откаран е в болница в Плевен, съобщиха от борда за разследване на произшествия в железопътния транспорт.

Влакът е потеглил в 16:35 часа от Варна. От БДЖ информират в 22:14 часа на 6 юни, че влакът престоява на гара Горни Дъбник заради инцидент.

Снимка: bTV

Пострадалият е със ачупени ребра и счупен ляв крак, както и с контузия на белия дроб. Той е опериран и стабилизиран. Установи се, че е главен инженер на железопътна секция „Враца“. Колегата му на 57 години е починал.

Правили са ремонт на закрит за движение ж.п. път. Те са се озовали по средата на два релсови пътя вместо да излязат от другата страна на машината, с която са работили. Машината е на място цяла нощ, имаше огромно закъснение на влаковете.

Според Бойчо Скробански има нарушаване на правилата за безопасност и това е коствало човешки живот. В момента се извършва разследване.

„Пробивна машина излиза на междугарието да работи на път номер 1. В момента, в който спира, от машината слиза техническият ръководител и главният инженер към ЖП секция Враца - в този момент по път номер 2 преминава бърз влак от Варна за Мездра. Някак си неогледали обстановката, са решили да слязат от кабината, където е съседният железен път и за нещастие точно в този момент преминава влакът на съседния коловоз“, каза ръководител на борда за разследване на произшествия в жп транспорта Бойчо Скробански.

Снимка: bTV

Бързият влак, блъснал работник и ранил друг на жп линията в Плевенско, се е движел със 110 км/час, добави още той, цитиран от БТА. 

По разпореждане на министъра на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков започва проверка на организацията на дейностите в Националната компания „Железопътна инфраструктура“, като в обхвата на тази проверка се включва финансовото управление и контрола на компанията, както и системите за управление на безопасността.

По думите му не можем да допусне компромис с правилата за безопасност в нито едно държавно предприятие.

През ноември миналата година двама служители на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ загинаха в София при гара „Илиянци“, след като бяха прегазени от локомотив.

Липсата на видимост, профила на пътя и наличието на храсти – всичко това е в основата на инцидента.  

 

„Влакът тръгва от гара „Илиянци“ към съответния пост, за да остави вагоните. Връщайки се отново към гарата, той удря колегите. Става дума за много остър завой, който е обрасъл с храсти. Трудно е било за машиниста да ги види, защото седи в дясната страна на локомотива, а кривата е лява“, обясни Петър Бунев, съпредседател на Синдиката на железничарите към КНСБ.

При друг инцидент на Централна гара в края на май тази година 12 души пострадаха, след като пътнически влак и локомотив се удариха. Четирима бяха откарани в лечебни заведения – двама в „Пирогов“, един в ИСУЛ и един във ВМА.

Влакът е закъснял с 10 минути с потеглянето си от гара, ще се установява защо това се е случило.

 

А само преди седмица, на 1 юни, локомотив на гарата в Лом осъмна с разбито стъкло и срязани маркучи на спирачната система. За щастие машинистите виждат навреме, че 87-тонната машина не може да бъде управлявана. За срязаните маркучи беше арестуван техен колега – също машинист.

„Аз съм в железопътната система от 1997 г. За първи път такова нещо ми се случва – да се посегне на спирачна система. И в сводките не съм го виждал. Това нещо е смъртна присъда за локомотивната бригада и пътниците“, каза пред bTV инж. Еленко Кирков.