Последни новини

Самолет лети без пилот 8 минути на височина от над 10 000 метра

Самолет лети без пилот 8 минути на височина от над 10 000 метра

Турция откри нови газови залежи "близо до изключителната икономическа зона на България"

Турция откри нови газови залежи "близо до изключителната икономическа зона на България"

Няма да има забавяне или поставяне на пауза за еврозоната - смята Наталия Киселова

"Строго секретно", "Ще дойде ли тя, или не": Очаквания, че Селин Дион ще пее тази вечер на "Евровизия"

Слави Трифонов беше преизбран за председател на "Има такъв народ"

"Дървета, клони, всичко просто се въртеше": 20 души загинаха при силни бури в САЩ

Украинските сили свалиха тази нощ 36 руски дрона, шест дрона са изчезнали от радарите

Тежък облак африкански прах задушава Атина (ВИДЕО)

Сигнал за теч от "Панчарево": Правителството отпуска средства за ремонт

Проф. Стоянович: Има озверени хора - казват "Чакаме децата на стачкуващите да отидат в „Пирогов“ и да чуят „Аз сега почивам“

Войната на пътя и новите мерки: Какъв ще бъде ефектът от тях и ще постигнат ли целта си?

Говори председателят на Съюза на българските автомобилисти - Емил Панчев

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  20:57 ч. 21.11.2024 г.

Проект за промени в Закона за движение по пътищата прие Министерския съвет. Проектът трябва да премине през парламента, за да стане закон, но съдържа важни и предизвикващи разнопосочни коментари мерки. Какъв ще бъде ефектът от тях и ще постигнат ли целта си?

„Предложените промени са много – една от тях е намаляване на скоростта от 140 на 130 км/час за магистралите. Обикновено водачите, които поддържат висока скорост, карат с 12 км/час отгоре и пак не са санкционирани. Аз съм скептичен към това намаление, защото последиците от това дали ще се удариш в друга кола със 140 или 130 км/час – са почти еднакви“, каза председателят на Съюза на българските автомобилисти, Емил Панчев.

По думите му разлика ще се усети в спирачния път, но на автомагистрала това също не би имало толкова голямо значение, защото „никога не се изминава докрай спирачният път“.

В проекта се предвижда още да се въведат необозначени полицейски автомобили, които да спират нарушителите на пътя.

„Това е по-интересно, защото има записано изискване тези служители да бъдат униформени – в тези автомобили, задължително. Те могат да извеждат нарушителите, тоест да ги съпровождат. По този начин полицията избягва това, което водачите правят – да минат покрай стационарната камера , намаляват и след това пак подават газ“, обясни Панчев.

Според него тази мярка в действителност ще помогне за намаляване на скоростта по пътищата у нас.

На въпрос за това дали проблемите със сигурността на пътищата у нас и тежките катастрофи са заради проблеми в закона, или в прилагането му, той беше категоричен:

„В прилагането му, защото дори да се напише нов закон, това как се спазва той от двете страни е много важно“.

Чуйте още от разговора във видеото.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Най-четени
Най-нови