Пътнически влак от София за Пловдив и маневрен локомотив се удариха на първи коловоз на Централна гара в столицата вчера след 16 часа. 12 души са пострадали при инцидента. Част от тях са прегледани на място.  Четирима са откарани в лечебни заведения – двама в „Пирогов“, един в ИСУЛ и един във ВМА.

Влакът е закъснял с 10 минути с потеглянето си от гара, ще се установява защо това се е случило.

Тече разследване за сблъсъка на влаковете в София. Ако се установи, че машинистът на маневрения локомотив е виновен, ще бъде отстранен от длъжност. Според данните към момента на него му е прилошало.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Пред bTV Бойчо Скробански, заместник-председател на УС на Националния борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт, даде ексклузивна информация за инцидента.

„Маневреният състав, който излиза от техническа гара „Надежда“, е локомотив с три теглени вагона по подготвен маршрут за първи коловоз на Централна гара София. На машиниста е било съобщено, че пристига върху състав от влак – тоест коловозът пред него е зает“, посочи той.

По непотвърдена информация 30 метра преди удара му е съобщено, че влиза върху влак. Машинистът е бил длъжен да спре.

„В момента на удара целият състав на пътническия влак е преместен 15 метра напред. Служители на БДЖ и пътници от влака за Пловдив са с наранявания. Ударът е възникнал около 16:36 часа. Пътническият влак е закъснял, впоследствие ще се изясни защо. Видях, че на последния вагон няма видими поражения. По локомотива има побитости и деформации“, коментира Скробански.

Скоростомерната лента е свалена в присъствието на представители на Националната следствена служба. Скоростта ще бъде установена.

Експертизи – технически и психо-медицински, ще установяват какво точно се е случвало.

Влаковете на Централна гара в София вече се движат по разписание.

От БДЖ посочват, че на машиниста му е прилошало и уточняват, че в маневрените локомотиви - няма помощник машинист. 

"Основната версия за вчерашния инцидент е умората на машиниста и прилошаването му, това е породено от нещо - от липсата на хора, нуждата от това да се полага извънреден труд, най-вероятно този човек сигурно е полагал извънреден труд, вследствие на което се случват тези неща", коментира Марио Нинов, главен експерт КТ "Подкрепа".

От синдиката откриват проблема в липсата на персонал и заниженото качество на труд.