Властта с нова идея за цените на основни храни. Планът на икономическото министерство е от ноември да започне кампания – „Достъпно за Вас“.

В нейните рамки търговските вериги могат доброволно да фиксират всяка седмица цените на продукти от малката потребителска кошница като мляко, месо, хляб, плодове и зеленчуци, както и консерви.

Предстои мярката да бъде обсъдена на среща между министъра и сектора утре.

„Идеята е търговските вериги да поставят своеобразно информационно табло с най-добрата за потребителите цена, на която могат да се предложат някои от продуктите от дадена стокова група“, посочва министърът на икономиката Богдан Богданов.

Снимка: bTV

„За разлика от предишни опити да се вмени на търговските вериги да продават продуктите под определена цена или да имат таван на надценките, този път инициативата е на принципа на доброволното партньорство“, допълва Богданов.

Снимка: bTV


„Въпрос на детайли и на това дали отделните компании биха искали да се включат в такава инициатива и доколко тя би била работеща. Не е реалистично да се търсят решения за инфлацията единствено по посока на търговията на дребно, защото тя е отражение на процесите в икономиката. Много по-важно би било и за Министерството на икономиката да търси решения там, където може да облекчи бизнеса и да намали неговите разходи“, каза Николай Вълканов, изпълнителен директор на Сдружение за модерна търговия.

Гърция вече въведе 5% отстъпка на стотици хранителни продукти. Мярката вече работи.

„Хората са доволни. Намалението е от минимум 5 процента. Всички от хранително-промишлената индустрия се отзоваха. За един месец от 100 продукта ще бъдат намалени 500, със сигурност ще продължи 5-6 месеца. Обществото реагира много добре. Намалява се не печалбата за бизнеса, а спекулацията“, коментира в "Тази сутрин" икономистът проф. Йоаким Каламарис.

Вижте повече тук: