Властта с нова идея за цените на основни храни. Планът на икономическото министерство е от ноември да започне кампания – „Достъпно за Вас“.
В нейните рамки търговските вериги могат доброволно да фиксират всяка седмица цените на продукти от малката потребителска кошница като мляко, месо, хляб, плодове и зеленчуци, както и консерви.
Предстои мярката да бъде обсъдена на среща между министъра и сектора утре.
„Идеята е търговските вериги да поставят своеобразно информационно табло с най-добрата за потребителите цена, на която могат да се предложат някои от продуктите от дадена стокова група“, посочва министърът на икономиката Богдан Богданов.
„За разлика от предишни опити да се вмени на търговските вериги да продават продуктите под определена цена или да имат таван на надценките, този път инициативата е на принципа на доброволното партньорство“, допълва Богданов.
„Въпрос на детайли и на това дали отделните компании биха искали да се включат в такава инициатива и доколко тя би била работеща. Не е реалистично да се търсят решения за инфлацията единствено по посока на търговията на дребно, защото тя е отражение на процесите в икономиката. Много по-важно би било и за Министерството на икономиката да търси решения там, където може да облекчи бизнеса и да намали неговите разходи“, каза Николай Вълканов, изпълнителен директор на Сдружение за модерна търговия.
Гърция вече въведе 5% отстъпка на стотици хранителни продукти. Мярката вече работи.
„Хората са доволни. Намалението е от минимум 5 процента. Всички от хранително-промишлената индустрия се отзоваха. За един месец от 100 продукта ще бъдат намалени 500, със сигурност ще продължи 5-6 месеца. Обществото реагира много добре. Намалява се не печалбата за бизнеса, а спекулацията“, коментира в "Тази сутрин" икономистът проф. Йоаким Каламарис.
Вижте повече тук: