Министърът на туризма Зарица Динкова призова днес организациите на ресторантьорите да преосмислят поведението по отношение на клиентите си, както и отношението си към образа на българския туристически продукт.
Повод за призива ѝ стана казусът със скъпите пържоли в ресторант във Варна – клиент се оплака, че е платил 500 лв. за три пържоли, след като в менюто цената е била за 100 грама.
Сдружението на заведенията в България (СЗБ) и Българската асоциация на заведенията (БАЗ) обявиха вчера, че ще съдят мъжа, който съобщи в социалните мрежи за казуса. Те го обвиних, че се е „опитал да навреди на конкретния ресторант, с цел да получи своята минутка слава”.
В отговор на това министърът на туризма написа в позиция: „Напомням, че обществото, срещу което тази асоциация открито застава, беше, и до днес е толерантно към ресторантьорския сектор, който губеше пари и клиенти в първите месеци на пандемията. За да ги подпомогне, държавата – респективно всички ние – се лиши от многомилионни приходи, които останаха в собствениците на заведения“.
Двете организации на ресторантьорите излязоха днес с нова позиция, в която поискаха оставката на министъра на Динкова.
„Министърът на туризма Зарица Динкова обяви открита война на нашия бранш. От първия момент разбрахме, че на нея не може да се разчита, тъй като няма никаква експертиза и не разчитахме на подкрепа, но да ни пречи по толкова брутален начин – не очаквахме. Докато се мъчи да ни вмени някакви милиони, явно се налага да ѝ обясним, че след намаляване на ДДС и окончателното приключване на кризата с COVID-19, приходите от данъци и осигуровки за нашия сектор са се увеличили, а не са намалели. Твърдението за милионите само доказва, че Динкова дори не си е направила труда да провери въпросните данни, а говори наизуст, само с цел да ни атакува“, гласи част от позицията на ресторантьорите.