„Първият анализ на асфалта край Своге е показал, че е трябвало да се слагат съвсем друг вид материали”, каза пред журналисти министърът на регионалното развитие Николай Нанков след разпит в националната следствена служба. 

Разпитът на регионалния министър продължи повече от три часа.

„Имахме много важен повод да сме тук в качеството си на свидетели и да съгласуваме момента, в който по официален път ще се вземат проби от визирания участък, за да може максимално бързо да го отремонтираме”, посочи Нанков.

МВР и прокуратурата утре затварят пътя край Своге, за да вземат проби по искане на АПИ. В следствието са получили искане от агенцията за ремонт на пътния участък на мястото на инцидента. От прокуратурата казаха, че засега такова разрешение няма да се издава. Тези проби ще бъдат използвани за съставянето на експертизите.

По думите му един от участниците в консорциума вече е отстранил дефектите от своя участък, а другият предстои да ги отстрани.

„Това, което казах на вас и на обществото, казах и на следователите. Помогнахме с информация и документи и всичко, което знаем”, коментира Нанков.

Снимка: Ладислав Цветков

Той посочи, че откакто е сложен знак за ограничение 30 км/ч. скоростта в този участък се е нормализирала до предното ограничение от 40 км/ч. Нанков определи данните като „интересни”.

Той е категоричен, че въпросното трасе край Своге е категоризирано като второкласен път, по който се изпълнява транзитен трафик на тежко и много тежко движение. „Настилката е с най-високото качество”, категоричен е Нанков.

На въпрос защо ще се създава нов орган, който да „бори” войната по пътищата, при положение, че вече има такъв и той не работи, Нанков не отговори.

„Това решение ще бъде взето в следващите две седмици какво ще бъде действието на органа”, каза той.

Министърът е категоричен, че по линия на държавната администрация ще бъдат предприети много сериозни действия.

Сред първите разпитани беше Георги Колев, член на комисията, риела пътя във фаталния участък. Колев се оказа пожарникар, участвал и в спасителната операция след катастрофата. „Трагедия, голяма трагедия. След като медицинските лица казаха, че за първи път виждат такова нещо”, коментира той.

Шефът на АПИ Светослав Глосов твърди, че на отговорната за пътя фирма бил даден срок за отстраняване на дефектите в отсечката, а той бил 15 август, т.е. 11 дни преди катастрофата. „Имало е кореспонденция от наша страна и последно предупреждение, че всички тези неща ще бъдат отстранени за сметка на изпълнителя”, посочи той.

Все още единственият обвиняем остава шофьорът на автобуса Григор Григоров.

Разпитите продължават и утре.

  • Шофьорът на фаталния автобус: Аз не мога да си простя
  • Пътят край Своге е с нова маркировка и асфалт, но остава опасен
  • Нова маркировка слагат на пътя Своге – София
  • Преасфалтираха фаталния участък на пътя край Своге
  • Трите министерски оставки минават, ако влязат в пленарна зала
  • Експерти по сигурност: Пътят край Своге не отговаря на изискванията за безопасност
  • Първа стъпка към задължителните колани в автобусите
  • Експерти: Фаталният път край Своге е с много нередности (ОБЗОР)
  • 7 огледа, 22 експертизи и над 60 разпитани след трагедията край Своге
  • Депутати решават за колани и видеорегистратори в автобусите