Редица нередности на пътя край Своге, където стана тежката катастрофа, са открили от Института за пътна безопасност. Организацията публикува доклад на база на своето проучване след трагедията, отнела живота на 17 души.

Доклада можете да видите ТУК!

На този фон, тази вечер пътят за града беше блокиран от местните хора, които искат едно - реална рехабилитация на опасния участък. Те пресякоха няколко пъти пешеходна пътека в Своге, като настояха виновните да понесат отговорност за инцидента.

Недоволството им образува километрични опашки от автомобили. 

В петък ще има преасфалтиране, заради което ще има промени в движението.

От Института за пътна безопасност посочват, че десетки нарушения са довели до трагедията - като например липса на пътен знак, който да посочва на шофьорите, че предстои опасен завой надясно, а мантинелата навлиза в 6 сантиметра в пътната лента. 

„Издадената от платното мантинела, която е принудила шофьора да се изнесе към осовата линия, второто нещо – мокрото време и липсата на дренаж. Третото нещо е асфалта с недобро сцепление, бариерата, която е можела да задържи автобуса, е избрана такава, която може да задържи лек автомобил. Този път е опасен, той рано или късно е щял да генерира някаква смърт.”, обясни Диана Русинова от института.

От института са установили, че настилката е хлъзгава и подозират, че е възможно да е сгрешена рецептата за асфалтовата смес на път, който се води тежконатоварен.  

От фирмата изпълнител на ремонта - "Трейс Груп Холд", отказаха коментар. Според института катастрофата е можело да бъде предотвратена. "МВР е можело да наложи санкции, след като не се изпълняват неговите предписания, защото МВР след като е имало 7 предписания, че пътят е опасен, е можело да го затвори пътя", категоричен беше Богдан Милчев от института.

Силовото министерство остави тези думи без коментар.

Днес от прокуратурата обявиха, че по случая са назначени множество експертизи, които тепърва ще установяват дали трасето и мантинелата са отговаряли на изискванията; дали автобусът е бил изправен и дали действията на неговия шофьор са били правилни. От държавното обвинение подчертаха, че проучването на Института за пътна безопасност няма отношение към досъдебното производство.

И днес продължи ремонта на близо 800-метровата отсечка край Своге, на която се сменя само износващия пласт на асфалта.

В петък започва преасфалтиране на тресето и движението в района ще бъде спряно.

Обходните маршрути за леките автомобили са: пътят София - Монтана и Своге - Искрец - Бучин Проход. Тежкотоварните камиони и автобусите, идващи от Видин по път Е-79 и пътуващи към Своге, ще бъдат отклонявани при Ребърково в посока Ботевград, за да не влизат в Искърското дефиле

  • Шофьорът на фаталния автобус: Аз не мога да си простя
  • Пътят край Своге е с нова маркировка и асфалт, но остава опасен
  • Нова маркировка слагат на пътя Своге – София
  • Преасфалтираха фаталния участък на пътя край Своге
  • Трите министерски оставки минават, ако влязат в пленарна зала
  • Експерти по сигурност: Пътят край Своге не отговаря на изискванията за безопасност
  • Първа стъпка към задължителните колани в автобусите
  • 7 огледа, 22 експертизи и над 60 разпитани след трагедията край Своге
  • Депутати решават за колани и видеорегистратори в автобусите
  • Започна ремонт на пътя край Своге, местните хора продължават с протестите (ОБЗОР)

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement