Проектът за трасето край Своге, на което стана тежката автобусна катастрофа със 17 загинали, е изготвен от АПИ, поясниха от фирма „Трейс груп” в писмо до медиите.

„Договорът за изпълнение на проекта е сключен по Договорни условия за изграждане на строителни и инженерни работи, проектирани от Възложителя. Участници в проекта са Възложителят – в лицето на АПИ, Фирма „Инженер”, представляваща и гарантираща интересите на държавата в процеса – в този случай тази функция се изпълнява от „Мот Макдоналд” . известна британска инженерингова компания, Изпълнител, Надзор и Проектант”, посочват от „Трейс груп”.

В писмото е обяснено още, че проектът за даден път се предоставя вече одобрен от Възложителя на Инженера и Изпълнителя. От фирмата посочват още, че в конкретния случай това е извършено съгласно договорните условия.

От „Трейс груп” коментират и данните, че АПИ многократно са ги сигнализирали за проблеми с пътя – „уведомяваме ви, че когато сме получавали кореспонденция, коректно адресирана съобразно изискванията на договорните условия, сме реагирали съобразно предписанията на договора”.

„Ние сме отстранили всички безспорни претенции по гаранционната ни отговорност, които са били коректно претендирани съгласно договорните условия”, пишат от „Трейс груп”.

От разследване на репортера на bTV Петър Нанев стана ясно, че лабораторията, която е изследвала асфалта на фаталния завой, е свързана с фирмата, която е ремонтирала пътя – в писмото си „Трейс груп” коментират и това.

Според тях у нас един от минималните критерии за квалифициране на оферентите по тръжната процедура, за спечелване на проекта е Изпълнителят да разполага с лаборатория.

Те уточняват, че са използвали няколко акредитирани лаборатории.

Накрая в писмото се посочва, че „Трейс груп” е една от малкото строителни публични компании у нас с кристално ясна собственост и капитал на Софийската Фондова Борса.

  • Шофьорът на фаталния автобус: Аз не мога да си простя
  • Пътят край Своге е с нова маркировка и асфалт, но остава опасен
  • Нова маркировка слагат на пътя Своге – София
  • Преасфалтираха фаталния участък на пътя край Своге
  • Трите министерски оставки минават, ако влязат в пленарна зала
  • Експерти по сигурност: Пътят край Своге не отговаря на изискванията за безопасност
  • Първа стъпка към задължителните колани в автобусите
  • Експерти: Фаталният път край Своге е с много нередности (ОБЗОР)
  • 7 огледа, 22 експертизи и над 60 разпитани след трагедията край Своге
  • Депутати решават за колани и видеорегистратори в автобусите