Третият път е за щастие – в много случаи, но не и когато говорим за парламентарни избори. 4 април, 11 юли, 14 ноември – вот след вот преживяхме в опит да се стигне до работещ парламент, който да излъчи ново правителство на България. Фалстартовете до момента имаха много обяснения – егото на лидерите, сблъсъците от миналото, несъвместимите идеологии, задкулисните зависимости.
Сега всички твърдят, че са си взели поука и ще са по-диалогични и водени от интереса на обикновените хора при преговорите в новия парламент с №47. Даже и да се разберат партиите и партийците, за какво ще се разберат, все пак? Всички участници в предизборната надпревара пишат дълги и сложни програми, които често са пълни с общи приказки и безкрайно обтекаеми понятия. Какво всъщност мислят за въглищните електроцентрали? А за битовата престъпност? Как ще запазят младите хора у нас? От партийните документи не винаги става ясно.
Затова и решихме да питаме всички водещи партии според социологията*. Зададохме им следните въпроси, които вълнуват вас - читателите:
- Какви са Вашите мерки за хората, живеещи под линията на бедността?
- Изкривяват ли парите от ЕС бизнес климата у нас? Какъв План за възстановяване е нужен на България?
- Как българската енергетика ще се приспособи към Зелената сделка? Каква трябва да е съдбата на въглищните електроцентрали?
- Какви са Вашите мерки срещу корупцията в България?
- Как ще се справите с битовата престъпност?
- Опазва ли България своята природа?
- Как ще задържите младите хора у нас?
- Трябва ли да се увеличи бюджетът за отбраната?
Получихме отговори от експертите на „Демократична България“, „Изправи се БГ! Ние идваме“, ГЕРБ, „Продължаваме промяната“, „Възраждане“ и „Има такъв народ“.
По-долу можете да се запознаете с вижданията на всяка една от тези партии и коалиции. Публикували сме ги по реда на получаване на отговорите:
Признаваме, това има доста за четене, но пък утрешният ден е предназначен за размисъл. Нека го използваме по предназначение, за да има нашата страна управлението, което ѝ е необходимо, за да върви напред.
*Според проучванията на „Маркет линкс“, „Галъп Интернешънъл“, „Алфа Рисърч“ и „Екзакта Рисърч Груп“.