Държавната агенция за пътна безопасност е само „бушон“ между министъра и премиера и в ръководството ѝ са „трудоустроени“ хора без експертиза, а след поредната трагедия в транспорта нуждата от международен одит и сериозни промени е очевидна. Това заяви в студиото на „Лице в лице“ Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
Той коментира катастрофата с 45 жертви край Боснек така: „Тази трагична катастрофа се превръща в типична. Периодично през определен период от време даваме жертви с автобуси. Започнахме с 6 на „Тракия“, после – 20 край Своге. Предупреждавахме, че нищоправенето ще ни доведе до ново Своге. Нищоправенето ще ни доведе и до трето Своге“.
Той разказа, че при създаването на държавната агенция след трагедията в Искърското дефиле му е било предлагано лично от Бойко Борисов да оглави новия орган, но отказал: „Защото бях изключително наивен, защото вярвах, че след тази трагедия няма да се осмелят да превърнат тази агенция в бушон. Трудоустроиха хора в това ръководство, които нямат експертиза – председателят и зам.-председателят са две момичета, които нямат опит в тази област“.
По думите на Милчев проблемите по пътищата започват от проектирането, продължават с изпълнението, организацията на движението с хоризонтални маркировки и обезопасителни системи, а също включват и активния контрол, който е „имитация“.
„От Института за пътна безопасност настоявахме и при Бойко Борисов, и сега, да се извърши международен одит на безопасността на българските пътища (…) Имаме прекрасни експерти, но нямаме доверие в нашите експерти заради корупцията“, заяви Милчев.
Само с обещания за промени по думите му приключил и разговор със силовия министър Рашков в края на май или началото на юни. Според него и предишната, и сегашната власт не иска да работи с неправителствения сектор, защото търси „удобни експерти, които ще обслужват политическата им линия“.