Човешка грешка или техническа неизправност са основните версии за трагичната катастрофа на АМ „Струма“, взела 45 жертви.

Кметът на Перник Станислав Владимиров обаче заяви пред bTV, че участъкът, където е станала трагедията, има проблеми с денивелацията, но не е ясно взети ли са мерки.

Снимка: Ладислав Цветков

Трагедията на магистрала „Струма“ е най-тежката катастрофа у нас и най-смъртоносната за последното десетилетие в Европа.

45 души издъхват на място. От тях 12 са деца. Седем души с ръце и подръчни средства счупят прозореца на автобуса и се спасяват.

Пострадалите, настанени в „Пирогов“, са стабилни и контактни, съобщиха от лечебното заведение.

По трасето често се случват инциденти, твърди кметът на Перник – Станислав Владимиров.

“То е с огромна денивелация и тук, и в продължение на 2 км по-надолу - това трасе е едно от тежките в нашата страна“, каза Владимиров.

Зрител ни изпраща клип, направен в неделя. На 100 метра преди мястото на инцидента пътят изведнъж става трилентов, без да е указано защо. И шофьор лесно би се объркал и би отишъл в дясната лента, след което връщането му става опасно.
 
Властите у нас продължават да неглижират пътната безопасност, смятат експертите. Посочват, че 2 години след трагедията край Своге, отнела живота на 20 души, обещаната оценка на риска за пътищата у нас липсва.

„Българското правителство, което и да е то, трябва да възложи международен одит за безопасността на нашите пътища“, заяви Богдан Милчев – Институт за пътна безопасност.

ОТ ГЕРБ обвиниха служебното правителство и местната власт в политическа атака. Посочиха, че участъкът е изграден по съветски стандарт и не под тяхно ръководство.

„Имаше много аналогии с един друг трагичен случай, само припомням, че тогава трима министри подадоха оставка –този на транспорта, този на регионалното развитие и този на вътрешните работи. Очакваме подобна отговорност и от настоящото служебно правителство“, заяви Десислава Атанасова – ГЕРБ.

По-рано днес регионалният министър Виолета Комитова нареди спешна проверка на участъка.

„Не бягам от отговорност, след като извърша проверка, ще ви информирам какво е състоянието на пътя, какви са там ПТП-ата, каква е вината на АПИ и регионалния министър“, коментира Комитова.

Името на фирмата "Беса транс", организирала екскурзията, фигурира в  българския търговски регистър със седалище в Кюстендил и управител Аздрен Зубери. Регистрирана е през 2011 година, а адресът се оказва апартамент, в който живее възрастна жена.

„Преди 10 години синът ми работеше в такава фирма, не мога да ви кажа, той тир караше“, заяви жената от апартамента.

- А името Аздрен Зубери, нещо говори ли ви?

- Не, не, той беше при Самед.
 
Посочените дейности в търговския регистър са в широк спектър, от покупки на стоки до туристическа и рекламна дейност.
 
„Това е дублиране на името на фирмите. Това е съвсем различна фирма. Фирмата, която е на нашия адрес, се занимава само с превоз на стоки. Тирове“
 
На същия адрес има регистрирани още 23 фирми на граждани на Северна Македония.

Бивш депутата от БСП предостави на bTV официална кореспонденция с регионалното министерство от 2017 г. От нея става ясно че още през 2007 г., когато пътната отсечка е била пусната, не е имала разрешение за ползване, а през 2017 ситуацията е била същата, т.е. отсечката е имала статут на първокласен път, а не на магистрала. До този момент на въпроса каква е ситуацията от МРРБ нямаме отговор.