Южна Корея нареди на всички летища в страната да инсталират термокамери и радари, способни да засичат птици.

Решението идва след тежката катастрофа на 29 декември, при която самолет избухна в пламъци след неуспешно аварийно приземяване. При катастрофата загинаха 179 души.

Предварителните данни от разследването сочат, че удар с птица най-вероятно е причинил проблем, след който самолетът „Боинг“ иска извънредното кацане.

Според предварителния доклад, перата и петната от кръв по двата двигателя на самолета на „Чеджу Еър“ са от байкалска чайка - вид мигрираща патица, която лети на големи ята.

Самолетът е излетял от Банкок сутринта на 29 декември и е летял за международното летище „Муан“ в югозападната част на страната.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Около 8:57 ч. местно време - три минути, след като пилотите установили контакт с летището - контролната кула посъветвала екипажа да внимава за „активност на птиците“.

Снимка: Ройтерс

В 8:59 ч. пилотът съобщава, че самолетът е ударил птица и обявява сигнал за тревога.

След това пилотът поискал разрешение за кацане, по време на което се е приземил по корем, без да е задействан колесникът.

Самолетът е пресякъл пистата и се е взривил, след като се е блъснал в бетонна конструкция, се казва в доклада.

Според експерти броят на жертвите би бил много по-малък, ако я нямаше бетонната структура в края на пистата, в която се разби самолетът.

Снимка: Reuters


Властите вече наредиха преустройството на зоните за сигурност около пистите на седем местни летища.

Инцидентът е най-смъртоносният в историята на южнокорейската авиация. При трагедията оцеляха двама членове на екипажа.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK