Южна Корея нареди на всички летища в страната да инсталират термокамери и радари, способни да засичат птици.
Решението идва след тежката катастрофа на 29 декември, при която самолет избухна в пламъци след неуспешно аварийно приземяване. При катастрофата загинаха 179 души.
Предварителните данни от разследването сочат, че удар с птица най-вероятно е причинил проблем, след който самолетът „Боинг“ иска извънредното кацане.
Според предварителния доклад, перата и петната от кръв по двата двигателя на самолета на „Чеджу Еър“ са от байкалска чайка - вид мигрираща патица, която лети на големи ята.
Самолетът е излетял от Банкок сутринта на 29 декември и е летял за международното летище „Муан“ в югозападната част на страната.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Около 8:57 ч. местно време - три минути, след като пилотите установили контакт с летището - контролната кула посъветвала екипажа да внимава за „активност на птиците“.
В 8:59 ч. пилотът съобщава, че самолетът е ударил птица и обявява сигнал за тревога.
След това пилотът поискал разрешение за кацане, по време на което се е приземил по корем, без да е задействан колесникът.
Самолетът е пресякъл пистата и се е взривил, след като се е блъснал в бетонна конструкция, се казва в доклада.
Според експерти броят на жертвите би бил много по-малък, ако я нямаше бетонната структура в края на пистата, в която се разби самолетът.
Властите вече наредиха преустройството на зоните за сигурност около пистите на седем местни летища.
Инцидентът е най-смъртоносният в историята на южнокорейската авиация. При трагедията оцеляха двама членове на екипажа.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK