Корейски и американски следователи продължават да търсят причината за самолетната катастрофа в Южна Корея, прия която загинаха 179 души.

Това един от най-смъртоносните инциденти от такъв тип в историята на страната.

Самолетът Боинг 737-800, собственост на южнокорейската авиокомпания "Чеджу Еър" (Jeju Air), се разби и изгоря на международното летище в Муан в неделя сутрин.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Само две стюардеси оцеляха при катастрофата след тежки наранявания.

Малко преди кацане пилотите подават сигнал за тревога. Колесниците не се отварят и следва сблъсък с пистата. След това самолетът се блъска в постройка до пистата и избухва в пламъци.

Снимка: Reuters

Корейските следователи са подкрепени от експерти от Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ (NTSB).

Те ще анализират данните от полетното записващо устройство и гласовото устройство. Едното от тях е повредено при удара. Това означава, че анализът може да отнеме месеци.

Снимка: Reuters

Основната версия към момента е, че сблъсък с птица може да е довел до повреда на двигателя и проблеми с колесника.

За експертите обаче е загадка защо полет 7C2216 от Банкок не е спуснал колесниците си по време на втория опит за кацане, а вместо това се е плъзнал през пистата върху фюзелажа си.

„В пилотската кабина се чува предупредителен сигнал, ако колесникът не е спуснат“, посочва опитен пилот пред „Билд“.

 „Ако хидравличната система се повреди, колесникът може да бъде спуснат с помощта на „гравитационно разширение“, допълва още той.

Снимка: Reuters

Според ръководството предвидените за това лостове трябва да се изтеглят един след друг.

Гравитацията кара колелата да се спуснат и заключат, което позволява безопасно кацане въпреки хидравличната повреда.

Използването на системата за алтернативно спускане на колесниците се тренира редовно в симулатори, за да се гарантира, че екипажът е запознат с нея.

Защо пилотите не са използвали тези три лоста, засега остава загадка.

Не са има ли достатъчно време? Или не са се сетили за тази възможност в стреса от аварийно кацане? Отговорите на тези въпроси ще бъдат ясни, след като записващото устройство за полетните данни и гласовото записващо устройство бъдат анализирани и разследването на произшествието приключи.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK