Разследващите твърдят, че са открили доказателства за удар от птица по пътническия самолет, който се разби в Южна Корея през декември и уби 179 души.

Според предварителния доклад от разследването, публикуван в понеделник, перата и петната от кръв по двата двигателя на самолета на „Чеджу Еър“ са от байкалска чайка - вид мигрираща патица, която лети на големи ята, пише Би Би Си.

Разследването на катастрофата - най-смъртоносната на южнокорейска земя - сега ще се съсредоточи върху ролята на удара с птица и бетонната конструкция в края на пистата, в която се е разбил самолетът.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Двигателите на „Боинг 737-800“ ще бъдат демонтирани, а бетонната конструкция ще бъде изследвана допълнително, се казва в доклада.

Самолетът е излетял от Банкок сутринта на 29 декември и е летял за международното летище „Муан“ в югозападната част на страната.

Снимка: Reuters

Около 8:57 ч. местно време - три минути, след като пилотите установили контакт с летището - контролната кула посъветвала екипажа да внимава за „активност на птиците“.

В 8:59 ч. пилотът съобщава, че самолетът е ударил птица и обявява сигнал за тревога.

Снимка: Reuters

След това пилотът поискал разрешение за кацане, по време на което се е приземил по корем, без да е задействан колесникът. Самолетът е пресякъл пистата и се е взривил, след като се е блъснал в бетонна конструкция, се казва в доклада.

По-рано властите съобщиха, че записващите устройства за полетните данни и гласа в пилотската кабина на самолета са спрели да записват около четири минути преди катастрофата.

Снимка: Reuters

Експерти, които са летели на същия тип самолет, участвал в катастрофата, също така поставиха под въпрос наличието на бетонни бариери в края на пистата - някои предполагат, че броят на жертвите е щял да бъде по-малък, ако не е имало такива.

В бетонната конструкция се намира навигационна система, която подпомага кацането на самолетите, известна като локализатор. Южнокорейското министерство на транспорта заяви, че тази система може да бъде открита и на други летища в страната и дори в чужбина.

Снимка: Reuters

Миналата седмица властите обявиха, че ще сменят бетонните бариери, използвани за навигация, на седем летища в страната. След преглед на седем летища ще бъдат адаптирани и зоните за безопасност на пистите.

Предварителният доклад е представен на Агенцията за въздухоплаване на ООН и на властите на САЩ, Франция и Тайланд.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK