Oт харесвания и сърца до гневни емотикони. Реакции на двата полюса във "Фейсбук" след новината, че американската технологична компания сменя името си и вече ще се казва "Мета".
25-годишната Ружа Стоянова e една от близо 4 милиона потребители на Фейсбук в България. Промяната на името няма да се отрази на приложенията "Инстаграм", "Фейсбук" и "Уотсап".
"Реално аз не вярвам, че има човек, който да не използва Фейсбук за момента. Аз го ползвам, доста от приятелите ми. Голяма част от ежедневието ни", споделя Ружа.
Метавселената - такава, каквато я описва Марк Зукърбърг, е бъдещето на социалните мрежи - виртуална реалност, в която потребителите ще общуват помежду си.
"На нас се гледа като на социална мрежа, но в нашата ДНК ние сме компания, която създава технология с цел да свързва хората", казва Зукърбърг.
"Метавселената, както аз я разбирам, е може би микс от Стар Трек, 3D свят, в който живееш. Ако имате онлайн среща, с помощта на виртуалната реалност, може да седнете до някого, все едно е до вас, обясни Алън Адамсън - маркетинг експерт.
Според маркетинг специалиста Алън Адамсън моментът за промяна на името на компанията не е случаен. Идва на фона на обвиненията към Фейсбук, че дава превес на публикации, които предизвикват спорове и разделение. Тезата, че компанията поставя печалбата пред хората разви пред Конгреса и бившата служителка Франсис Хоган.
"Зукърбърг се опитва да каже: "не гледайте какво става тук, вижте ето там, много по-интересно е да си говорим за бъдещето", казва н Адамсън.
И докато почитателите на виртуалната реалност нямат търпение да се пренесат в "Мета", критиците на Фейсбук казват, че това още повече ще размие границите между реалната и цифровата комуникация.