По-малко от денонощие, след като стана ясно, че корпорацията „Фейсбук“ се преименува на „Мета“ – мрежата се произнесе. Заваляха шеги по темата, а българските потребители дори на шега се усъмниха, че логото е откраднато.
Основателят Марк Зукърбърг обясни, че „Мета“ ще бъде място, където чрез виртуалната реалност хората ще могат да взаимодействат, работят и създават продукти и съдържание. Новото название няма да промени имената на социалните мрежи, собственост на компанията.
Ребрандирането на компанията идва в момент на разследване срещу ръководството на „Фейсбук“. Има съмнения, че те са били наясно с вредите, които платформата нанася на младите потребители, и с разпространението на речта на омразата, но не е предприели мерки.
„Фейсбук“ умря! Да живее „Мета“
Според много потребители името се сменя, за да се отклони общественото внимание от проблемите на компанията. А те през последните години изобщо не са малко.
Just saying#Facebook #Meta pic.twitter.com/4kwfItCOzk
— Rosi Ilieva (@rilieva_) October 29, 2021
„Извънредно – новото име на компанията Facebook е Meta. Тя все още е изправена пред същите проблеми, които имаше и миналата сутрин“, шегува се журналистът от Си Ен Ен Дони О'Съливан.
#Facebook changes its company name to #Meta.#Memes #memesdaily #metamemes #Facebook #Facebooknewname #Meta #Metaverse #Metaverso pic.twitter.com/6cIP35swaK
— Qoneqt (@Qoneqt_Live) October 29, 2021
Други видяха конспирация в името и според тях абревиатурата има скрито послание.
META = Manipulation, Emotional Trauma, Addiction (МЕТА = Манипулация, Емоционална травма, Пристрастяване).
И още в тази посока - според някои датата за ребрандинг не е случайна. На 28 октомври е създадена рок групата „Металика" и е роден Бил Гейтс.
Ах, това лого
Логото на „Мета“ изобразява буквата „М“ под формата на безкрайност. Тук със сигурност обаче не може да се говори за изключителна креативност от страна на графичния дизайнер, който го е създал.
Фейсбук става Мтел. pic.twitter.com/UAP9Jlx6T0
— Ангел Хранител (@hranitel_angel) October 28, 2021
Българските онлайн потребители веднага го сравниха с това на преименувал се у нас телеком. За тези на Запад – логото прилича на това на веригата за бързо хранене „Макдоналдс“.
Голяма част от хората са категорични - никой не е искал тази промяна. А дали ще ребрандирането е успешен ход, бъдещето ще покаже.