Колко пари се харчат за администрацията на евроинституциите, която разположена в цели три държави? Седмица преди изборите, bTV надникна зад стените на Европейския парламент.
Камиони, пълни с кашони – това всъщност представлява ЕП всеки месец. Тонове документи, компютри и депутати тръгват на път. Цената на това преместване е 200 милиона евро годишно. С това обаче разходите не приключват. Новата сграда за администрацията в Страсбург е струвала 600 милиона евро. 317 дни в годината обаче тя остава празна.
„Това са тонове хартия във времена, в които всичко трябва да е електронно и да не се изразходват толкова много материали. И това не е само хартия, това са тонове ръчен багаж, човек понякога има нужда от своя багаж”, възмущава се Слави Бинев.
В доклада на „Прозрачност без граници” ЕС е описан кратко, ясно и безжалостно: „Сложни процедури по вземането на решения и неясна бюрокрация”.
На същата улица като ЕП е и офисът на организацията Think Young, която готви пореден доклад, според който „европейските институции трябва да сложат в ред собствения си дом”.
„Те са много зле в комуникацията. В същото време имат огромен бюджет за това - милиони евро се харчат за комуникация”, посочва Андреа Джероса от организацията и пояснява: въпреки огромния бюджет, институциите не са разпознаваеми и никой в Европа не знае кой ръководи еврокомисията или ЕП.
Въпреки това българският евродепутат Ивайло Калфин е категоричен: „Няма основание за това отношение, че ЕП е далече, не се занимава достатъчно с хората и българите нищо не могат да направят за тях”.
Битката за местата в Европейския парламент продължава. Депутатите, които ще ги заемат, ще получават по 6 хиляди евро заплата.
Месечно ще имат на разположение още по 4 хиляди за поддържане на офиси, компютърна техника и за телефонни сметки. EП поема и пътните им разходи.