Второто издание на кампания „Пиринско Чисти планини“ привлече повече от 3 000 доброволци, които събраха над 2 тона отпадъци от красивата Пирин планина.
Сравнено с първото издание на инициативата през 2023 г., резултатите показват, че тази година броят на участниците се е утроил, а събраните отпадъци са два и половина пъти повече.
Това е доказателство за нарастващия ентусиазъм и повишената обществена ангажираност към опазването на природата, които са сред основните ценности на Пиринско – брандът зад мащабната инициатива.
Месец август беше значим за любителите на природата от цялата страна, които се събраха на 6 популярни локации в Пирин, за да участват в 10 събития, посветени на почистването.
Доброволците допринесоха за опазването на планината, а в знак на благодарност получиха свежо пиво и различни награди –планинарски раници, канчета и значи, осигурени от марка „Пиринско“.
Екипът на „Карлсберг България“, част от чието портфолио е „Пиринско“, взе активно участие и в националната инициатива на bTV „Да изчистим България заедно“ на две локации в Пирин и Шумен. На хижа Бъндерица в Пирин, близо 300 доброволци, включително служители на компанията с техните семейства, събраха близо половин тон отпадъци. Сред най-често срещаните замърсители бяха пластмасови опаковки, фасове, мокри кърпички и различни метални отпадъци.
Теодор Несторов, изпълнителен директор на „Карлсберг България“, също се включи в акцията и подчерта значението на инициативата като сподели: „Пирин е нашият дом, мястото, с което Пиринско е неразривно свързано от самото си създаване. Наш дълг е да допринесем за нейното опазване, защото отпадъците нямат място в природата. Сигурен съм, че нашият пример ще е вдъхновение и за други хора да пазят и да обичат планините. Те са едно от най-големите природни и туристически богатства на България - да ги запазим толкова красиви, колкото ги виждаме днес!“
С цел да продължи да насърчава намаляването на отпадъците в планината, тази есен „Пиринско“ ще инсталира преси за кен опаковки в популярни хижи в Пирин, което ще улесни събирането на метални отпадъци и ще намали замърсяването в планината.
Това решение е в унисон с дългосрочната стратегия на марката, която обхваща редица инициативи за подкрепа на местната общност и устойчивото развитие на региона.
Активните социални дейности зад „Пиринско“ са сред основните причини потребителите да припознават бранда не само като водеща бира на пазара, но и като символ на отговорно отношение към природата.
Реализирането на множество проекти в подкрепа на региона, сред които облагородяването на теснолинейката Септември-Добринище; обновяването на планински хижи; поставянето на информационни табели, кошчета за отпадъци в планината и пейки от рециклирана пластмаса; подкрепата за местната общност и за културните събития, превръщат бранда в пример за социално отговорна марка, разбираща и подкрепяща нуждите на потребителите.
С всяка нова инициатива „Пиринско“ затвърждава позицията си като пример за социално отговорен бранд. Тази година марката отново показа, че грижата за околната среда може успешно да се съчетае с удоволствието от разходката сред природата и сплотеността на общността. С обединените усилия на бизнеса и доброволците, резултатите са повече от впечатляващи.
Организаторите от „Карлсберг България“ благодарят на всички, подкрепили общата мисия, и с увереност гледат напред към следващата година, когато очакват още повече доброволци и още по-високи резултати от кампанията.