Повече от 1000 доброволци от цялата страна се включиха в кампанията „Пиринско Чисти планини“, за да спомогнат за опазването на Пирин. Акциите по почистването се проведоха през месец август и септември в Пирин планина и в Шумен. Благодарение на усилията на доброволците, бяха събрани общо 800 килограма отпадъци, сред които пластмасови бутилки и опаковки, картон, текстил, фасове, както и органичен и битов отпадък.

По данни на Националния статистически институт (НСИ), един човек в България генерира средно по 1,2 кг отпадъци на ден*. Това означава, че общото количество отпадъци, събрани по време на кампанията – 800 кг, се равнява на дневния отпадък на над 660 души. Събраните количества ще бъдат рециклирани и използвани за поставяне на пейки и облагородяването еко пътеките в планините.

Като част от каузата, на 16-ти септември „Пиринско Чисти планини“ се включи и в популярната кампания на bTV „Да изчистим България заедно“. Общо 110 доброволци, сред които служители на Карлсберг България, техните семейства и приятели, чистиха на две паралелни локации – еко пътека Ролбан край Банско и местността „Кьошковете“ в град Шумен. Заедно те събраха около 300 кг отпадъци, с което допринесоха за общия резултат на кампанията. Доброволческата акция по почистване обедини хора на различна възраст, като най-малките участници бяха едва на 3 и 4 години, а най-възрастните – до 60 години.

„Щастливи сме, че тази година стартирахме кампанията за чиста природа с водещата ни марка бира - Пиринско. Благодарим на всички хора, които отделиха време, за да дойдат и да почистят планината заедно с нас. Впечатлени сме от резултатите, които постигнахме за толкова кратко време – събрахме над половин тон отпадъци, които ще бъдат рециклирани и използвани повторно с грижа за околната среда“. – коментира Теодор Несторов, Изпълнителен директор на Карлсберг България, който също се включи в почистването.

Като активна и отговорна марка, Пиринско ще продължи кампанията с амбицията да я развива през следващите години. Зелената инициатива е част от дългосрочната стратегия на марката, насочена към развитието на домашния й регион, както и допълнителен ангажимент към опазването на околната среда. През годините, Пиринско е реализирала редица проекти със социална и обществена значимост в региона, като облагородяването на теснолинейката Септември-Добринище; обновяване на планински хижи; поставяне на информационни табели и кошчета за отпадъци в планината; подкрепа за местната общност и за културни събития.

Пиринско е водещата марка бира в страната, част от портфолиото на Карлсберг България**. Историята на Пиринско пиво започва през 1971 г. в град Благоевград, а от 2002 г. Пиринско става част от семейството на датския пивоварен концерн Карлсберг. От години Пиринско е символ на неразривната връзка с планината и с красотата на българската природа.

*Годишна статистика за битовите отпадъци на НСИ (2011-2021 г.)
**По данни на Nielsen (2021-2022 г.)