„Моето лично мнение е, че Диона не е инфлуенсър. Има нарушени много добри практики и трябва да излезем с позиция“. Това коментира пред bTV Александър Христов, преподавател по "Инфлуенсър маркетинг”.
„Енергийна напитка“, но на прах, която се приема през носа - видео, качено в социалните мрежи, в което участва и фолк певицата Диона скандализира потребителите.
“За да бъде човек инфлуенсър, броят на последователите са само един от компонентите за това. Най-важният компонент е доколко той може да оказва влияние, какво точно влияние оказва и доколко споделя автентично съдържание“, посочи още той.
„Естествено е да се страхуваме, че това нейно поведение би повлияло изключително негативно върху хората, но бързото канселиране показва, че тази жена няма никакъв авторитет“, смята Александър Христов.
„В интернет се дава пример, това е много сериозна медия. И всеки човек, който се следва от личности, заинтересовани от самия него, трябва да носи отгворност“, заяви Асен Кукушев, инфлуенсър и музикант.
Според Александър Христов скандалът с Диона има два аспекта. Първо е медийният – медиите не могат да не показват нещо, ако то се случва. Вторият е рекламната страна на нещата – рекламата прави провала на лошия продукт още по-бърз.
„Колкото по-лош, ненужен и вреден е един продукт, толкова по-бързо шумната реклама прави така, че хората да разберат за това. Трябва да се говори, защото това е свобода на словото и естествена регулация, която дава информационното пространство“, обясни специалистът.
Асен Кукушев допълни, че преподава като учител на деца от първи до седми клас и че нито един проблем в класните стаи не е бил решен, ако е бил премълчан.
Според него Диона бързо се е самоканселирала, за да направи сама това, което другите са щели да направят. По този начин е показала, че сама взема решенията.
Александър Христов смята, че няма смисъл един продукт свободно да се продава, а рекламата за него да бъде забранена - трябва да бъде забранен самият продукт.
Според него обаче става все по-добре - виждат се обществените реакции и нетърпимост.
Необдходима ли е регулация от държавата в инфлуенсърството – чуйте във видеото.