Належащо е Летище София да бъде дадено на концесия. Визуално то изглежда много зле, а държавата не умее да го управлява. Ако не се концесионира, ще се срамуваме от него.
Такова мнение изрази в ефира на „Тази сутрин” бившият икономически министър Николай Василев.
Той не се съгласи с твърденията, че, тъй като е част от националната ни сигурност, не трябва да бъде отдавано на концесия.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
„Това са измишльотини. Тези хора през последните 30 г. са против всяка концесионна сделка и всичко е национална сигурност. Най-големият проблем с националната сигурност е да имаш едно провинциално летище”, допълни Василев.
Според него който и от петте кандидат-концесионери да бъде избран, би било добър избор.
„Конкретно сега е избрано едно германско летище с голям френски инвестиционен фонд. Не виждам проблеми с националната сигурност, нито, че тези хора не знаят как се строят летища. Ако малко приличаме на тяхното, ще бъдем добре”, на мнение е бившият министър.
Николай Василев бе категоричен, че държавата не може да извади над 1 милиард лева за нов терминал и съответно не може да го управлява.
„Собствеността на летището ще остане публична държавна собственост, но най-добре е световен оператор, който знае как, да направи по-добро летище”, допълни той.
По думите му, ако новият терминал се построи след 10 г., той трябва да бъде по-добър от терминалите в Прага и Будапеща.
На въпрос дали е възможно автомобилен гигант да инвестира в България, Василев заяви, че това все още е възможно.
„Докато няма ударена копка в друга държава, България може да привлече тази инвестиция. Имаме своите шансове, ще трябва да изчакаме да видим какво ще направят съседите. Ако тази инвестиция се провали, много вероятно е на нейно място да дойде друга”, коментира Николай Василев.
По думите му шансът на Турция е по-голям, защото е по-голяма държава. Той изрази надежда нещата там да се провалят заради политически причини и инвестицията да дойде у нас.