Изборът на оператора на Летища Мюнхен за концесионер на Летище София е най-добрият избор с оглед на другите кандидати. Това каза в предаването „Тази сутрин” Крстиан Кръстев, бивш служебен министър на транспорта в правителството на Марин Райков.

По думите предвид с оглед на практиката концесията е по-добрият начин за управление на летищна инфраструктура. Летище Мюнхен е петзвезден летищен оператор и мениджмънтът, който би привлякъл, ще е в класи по-добър, допълни бившият транспортен министър.

В подкрепа на своята теза той напомни и каква инвестиция ще направи операторът на Летище Мюнхен у нас за 35-годишния период на концесията: 550 млн. лв. без ДДС първоначална вноска, които ще влязат в държавния бюджет, и по 48 млн. лв. на година, които отиват във фонда за гарантиране на пенсионната система. Това са 2,2230 млрд. лв. за 35 г., а за последните години най-голямата сума, внесена от Летище София е малко над 11 млн. лв., за 2013 г., коментира Кръстев.

Той напомни, че операторът на Летище Мюнхен е единственият, който предлага намаляване на летищните такси.

Вижте повече във видеото!