Министерството на транспорта избра консорциума „СофКънект” – оператора на Летище Мюнхен, за концесионер на летище София, съобщи транспортният министър Росен Желязков.

Договорът може да бъде подписан след изтичане на 15-дневния срок, в който останалите четирима кандидати могат да обжалват, уточни ресорният министър.

Концесионерът ще получи Летище София за срок от 35 години. Очаква се от това държавата да спечели над 2 милиарда лева.

Компанията трябва да построи нов трети терминал до края на десетата година на концесията. Другите инвестиции в разширяването на инфраструктурата ще зависят от ръста на трафика.От бъдещия стопанин се иска и да разшири Терминал 2, както и да направи проучване и при необходимост да построи втора писта.

Стратегията за развитието на летището е начертана в 4 фази. През първата е предвидено увеличаване на пътниците до 8.8 млн. до 2022 г., ремонт на терминалите 1 и 2, изграждане на открит паркинг за автомобили.

Втората фаза предвижда увеличаване на пътниците до 12.3 млн. до 2030 г. и строеж на трети терминал за 608 млн. евро. Той ще се намира на 800 метра от метротостанцията на Терминал 2. Разстоянието от летището до самолета ще се минава пеша, а не по ръкав. Ще бъде построен и нов паркинг за над 1000 автомобила.

В третата фаза на развитие е планирано броят на пътниците да нарасне до 14.5 милиона до 2035 г. Заложено е новият терминал да бъде разширен с още 10 местостянки, а най-старият терминал 1 да се превърне в карго летище.

През последната, четвърта фаза, ще продължи разширяването на третия терминал, а пътниците ще се увеличат до 18 млн. през 2040 г.

Плановете на държавата са с част от парите от концесията да отидат за стабилизиране на БДЖ.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement