Зрителски сигнали до bTV за нова онлайн измама. Според хората мним търговец в интернет платформа взима пари за персонализирани поръчки, които в крайна сметка не доставя.
Персонализирани торбички, моливи, тефтери и други продукти предлагат няколко сайта на един собственик. Десетки сигнализират в социалните мрежи за неполучени пратки или наполовина изпълнени такива.
Една от доверилите се на рекламите, платили предварително за своята поръчка е и Валерия.
„Идеята беше да помогна на моя дядо, който искаше да напечатам едни мои рисунки върху тези памучни торбички. Почти мигновено ми се отговори на запитването за минималния брой торбички – 250. Човекът ми отговори много бързо, на всеки мой въпрос отговаряше в рамките на 40 минути и аз бях много впечатлена. Няколко пъти го питахме можем ли да минем през офис, да ги видим и той каза, че мострите се изпращат само по куриер“, разказва Валерия.
По-късно мъжът, който отговаря на посочения телефон, обяснява на Валерия, че поръчката ще се забави заради проблеми с изпратените файлове за брандиране. Така тя получава само половината от поръчаните и вече платени торбички.
„Досега сме били супер доволни от цената, от обслужването и мислехме и занапред да работим с него, но очевидно това няма да стане. И той каза „ами, добре, това го чувам от 10 години“, допълва Валерия.
В други случаи поръчката е доставена, но не е това, което клиентите са поръчали. За това ни разказва жена, която се притеснява да покаже лицето си и моли да остане анонимна. Тя поръчва брандирани ветрила за сватбата си. Получава ги, но без желаната щампа.
„Доплатих и щамповане с печат, като от фирмата ми казаха, че поръчаните продукти се изготвят след заплащане на 100% от сумата. След потвърждението на поръчката ми беше изпратена само проформа на фактура, все още нямам оригинална фактура. Поръчката пристигна половин месец, след като ми бе потвърдена и то без заплатения печат. Свързах се с фирмата веднага след като получих поръчката и ми беше обяснено, че машината им за печат се е счупила“, разказва потърпевшата.
Жената подава сигнал в КЗП, но вместо от институцията получава отговор от уебсайта.
„Възможно е дори да отнеме повече време връщането на паричките, тъй като сме получили информация от КЗП във връзка с жалба, която сте пуснали. В този случай не мислим, че трябва да ви преведем парите, ще изчакаме тяхното становище и сме 99% сигурни, че ще ви отговорят, че жалбата не се отнася до тях, защото това е индивидуална поръчка и те няма как да вземат становище“, допълва жената.
Във Фейсбук хора създават група с името на търговеца и разказват за други случаи на проблеми и по думите им измами с техните поръчки. А с нашия екип се свързва и Павел Александров, който ни разказва, че е измамен през 2016 г., когато иска да получи брандирани моливи.
„Взеха, че ми доставиха 500 или 1000 броя два пъти, на третия път, когато поръчах повече – платих ги и не ги получих. Явно не му е първият случай и това е 2015-2016 г., което означава, че от преди това го върши“, разказва мъжът.
Павел изгаря със сума от 1500 лв., без разходите по делото. Той разказва за случая си онлайн и с него се свързват други хора, който са попаднали в подобна ситуация. Мъжът подава жалба в съда.
„По бързата процедура – запор на сметки и на всичко. Оказа се, че тази фирма точно в този момент е сменен управителят, продадена е, няма я. От нея нищо не може да се вземе, защото е куха, фалшива, измамна“, допълва Петър Александров.
След многократни опити нашият екип успя да се свърже със собственика зад въпросните сайтове. Георги Вангелов отказа индивидуално интервю, но обясни за поръчката с ветрила, че е изпълнена частично заради проблеми с файловете от клиента.