Нова опасност дебне потребителите, които пазаруват онлайн. В последните седмици са регистрирани нови механизми за скимиране на банкови карти онлайн при покупки в интернет.
Специализираните блогове съобщават за нова вълна от атаки със зловреден софтуер, които са засегнали повече от 100 сайта за електронна търговия по света. Шест от засегнатите сайтове са изключително популярни в световен мащаб .
Те са инфектирани със зловреден код, създаден за да скимира електронно данните от кредитните карти, след като потребителите направят покупка.
В последните месеци Групата Magecart, позната от атаката си през 2015-2016 г. срещу популярната платформа за електронни магазини Magento, e засечена да използва познатия стар подход да извлича данни за данните на кредитни карти от други популярни и не толкова разпространени платформи като OpenCart, OSCommerce, Shopify и WordPress. Атакувани са и американски сайтове за онлайн търговия
„Големият проблем е че когато пазаруваме и участваме дигитално, губим усещане за физическите средства, които разходваме. Подсигурете плащанията си в дигиталния свят с физическа ауторизация – дали през телефона, дали през есемес дали през Тоукън, но не оставяйте едно средство за защита да държи парите ви, защото търговците вече са го преодолели”, обясни експертът по киберсигурност Ясен Янев.
В България след 14 септември ще стане задължителна двуфакторната идентификация при плащания онлайн и банките са задължени да спазват този стандарт.
„България има сравнително ниско или по-ниско от средното ниво за региона на злоупотреби. С новата регулация това ще падне още повече и се дължи на добрата технология и обучението на крайния потребител в добри практики”, разказа Иван Хаджов, мениджър бизнес развитие, глобална картова схема.
На пазара навлиза и биометрична защита при електронните разплащания.
За да запазите парите си, експертите съветват да не ползвате платежно средство без потвърждение от ваше устройство. Винаги проверявайте сайта за сертификат по сигурност PCI DSS. Замислете се дали да не ползвате други начини за комуникация с вашия предпочитан търговец, например – специализираното му приложение.