Парите, които политическите партии дават за кампания в социалните мрежи преди изборите, не се отчитат пред ЦИК. Това стана ясно по време на разговор в „Тази сутрин“ с анализаторите Александър Андреев и Румяна Дечева.

„Има нещо, което държавата, нашата страна, нашите институции, решиха да не наблюдават – участието на едни парични потоци, които чрез социалните мрежи предизвикаха паралелна кампания. Въпреки решенията на Съвета на Европа, на Европейската комисия, ние няма в нашата страна да се занимаваме с това“, каза Румяна Дечева.

Твърдението ѝ потвърди и Александър Андреев.

„Социалните мрежи са извън рамката на медиите. Парите не се отчитат, защото това не се включва в рамките на средствата, които се предоставят за кампания“, каза той.

И двамата са категорични, че за да бъдат вкарани социалните мрежи в радара на ЦИК, то това трябва да се случи на законодателно ниво.

„Не се харчат съвсем непрозрачно тези средства, защото някои политически лидери на доброволни начала декларират колко пари се дават в социалните мрежи“, коментира Дечева.

Тя допълва, че на партия „Величие“ са ѝ трябвали малко над 80 000 гласа, за да минат 4-процентната бариера.

„За мен е важно как бяхме облъчени, защото кампанията спря за националните медии, които следвате един закон. Ние в деня на размисъл, на изборите, бяхме облъчвани през социалните мрежи“, каза още Дечева.

А колко гласа са нужни на един кандидат, за да стане народен представител – вижте във видеото.