Театралният режисьор Андрей Аврамов, чийто дядо е Гео Милев, определи като „изключителна наглост" фалшифицирането на подписа на поета и представянето на чужда картина като уж негова.
Името на модерниста, който освен на литературата, за краткия си живот се е посветил и на изобразителното изкуство, беше замесено в скандалната изложба от миналата седмица, която предизвика съмнения за излагането на фалшификати на десетки картини.
„Тези, които организираха тази изложба с фалшификати, се помъчиха едва ли не да представят, че - въпреки това - тази изложба върши своето добро дело, защото трябвало да „надникне в едно „бяло петно" на тогавашната култура между двете световни войни и така наречения български модернизъм и български авангардизъм". Подобно „бяло петно", въобще не съществува, защото този период е достатъчно много изследван", казва проф. Аврамов.
Той отдава грешката и на непознаването на творчеството на Милев, който и превежда, рисува и дори пише детски стихове.
„Това почти не е известно. Има издадена книжка, илюстрирана от негов близък художник Макс Мецгер. Още в годините, когато следва в Германия, пише на баща си „Тук има много хубави илюстрирани книги за деца. Аз ще вляза във връзка с художници, ще пиша малки стихчета към тях, а пък ти, баща ми, ги издай", разказва проф. Аврамов.
Той цял живот живее в творческата атмосфера на Гео Милев, но разбира отговорността, която носи родовата кръв, написала „Септември", още преди юношеските си години.
„Леля ми - Леда Милева - казваше, че ако той беше жив днес отново би имал много врагове. Пак би се борил, пак би отстоявал своята позиция. Пак би бил неудобен. Затова и тогава всъщност го убиват. В това се състои трагедията на нашата нация - да убиваме поетите си", споделя професорът.
Чуйте още от думите на театралния режисьор за неудобните хора и разочарованието във видеото на Димитър Иванов за поредицата „Големите".