Хохегер си свърши работата в България перфектно, заяви Моника Йосифова пред временната анкетна комисия, която разследва българската връзка в скандала с австрийския лобист.
Няма закононарушения, нито конфликт на интереси, нито корупция по тези договори, защо е необходимо да се създава изкуствен скандал и "българска следа" в един австрийски скандал, попита Йосифова. Тя вижда в това политическа цел.
Създадената от парламента комисия изяснява лобисткия скандал, свързан с управлението на Тройната коалиция и предоставените 1,5 милиона евро на австрийския лобист Петер Хохегер за "лъскане" имиджа на България. Част от парите се върнали в PR агенция на жената до лидера на БСП Сергей Станишев Йосифова.
Никога нямаше да се занимаваме с тези неща, ако аз не живеех със Сергей Станишев. Толкова различни ПР агенции работят и са работили за предишни и за сегашното правителство, а аз съм единствената, която се занимавате, каза Йосифова.
Според нея се създава изкуствен скандал, който може да наруши международния имидж на България. Това щяло да се прехвърли върху българското правителство, а не върху опозицията.
Председателят на комисията Димитър Главчев отговори, че целта е да се защитят парите на данъкоплатците и никой не упреква самата Йосифова в нещо. Той беше категоричен, че дейността на комисията не е свързана с личния живот на Йосифова.
Йордан Цонев от ДПС смята обаче, че основното внушение от работата на комисията е за конфликт на интереси на бившия премиер Станишев. Затова той попита Йосифова какви са били отношенията й с лидера на БСП по времето, когато са сключвани договорите с Хохегер. Тя отговори, че тогава е имала само служебни отношения със Станишев и е била омъжена за Венцислав Йосифов.
Йосифова потвърди, че работи и за сегашното правителство. Тя потвърди и че агенцията й е работила и по кандидат-президентската кампания на Георги Първанов през 2006 г. и е имала договори и с някои министерства.
Но това е нормално, работя с много клиенти едновременно, обясни Йосифова. Работила и с Росица Велкова и Ивайло Георгиев по проекта за подобряване на имиджа на България.
Йосифова обясни, че ако се вземе предвид тарифата за реклами на европейските медии и излезлите положителни публикации там, ползата от кампанията надвишава три-четири пъти вложената инвестиция.
По думите й в резултат на организираните срещи на български политици с европейски журналисти и материалите, изпращани от европейския ни пресцентър, са излезли над 100 позитивни публикации.
Венцислав Лаков от Атака репликира, че една публикация е излязла около 5 хиляди евро, а Йосифова отговори, че при рекламната тарифа това не е голяма сума. Освен това, по думите й, България имала много лош имидж например в Холандия, където излезли материали, че правителството ни ходи в София с бронежилетки.
Станишев организирал разходка на журналистите, за да им покаже, че е безопасно.
На следващото заседание комисията ще изслуша Меглена Кунева. Депутатите поканиха отново президента (2002-2012) Георги Първанов, който днес не отиде на заседанието на комисията.
Още при избухването на скандала предишният държавен глава каза, че подкрепя анкетна комисия по случая и дори се обяви за това тя да разшири своя предмет и да обяви всички договори, които последните няколко правителства на България са сключвали.