Тя попада в корпоративния свят преди повече от 20 години. Преминала е през всякакви предизвикателства и е заемала най-високите позиции в големи международни компании.

Успяла е да наложи десетки марки по целия свят, но най-трудният професионален път за нея започва, когато тя и съпругът й създават собствен бранд. Те поемат риск и инвестират всичките си семейни спестявания, но го правят за идея, в която вярват искрено.

В поредицата ни „Жените на България“ ви срещам със Светла Лесова. Тя е предприемач, съосновател на компания, но преди всичко – майка на три деца. Затова и казва, че най-големите си успехи е постигнала в личен план. Не по-малко удивителна е професионалната й история, за която ви разказвам в следващите редове.

Снимка: Евгений Милов

Светла ни посрещна в пространството, в което работят творческите екипи на семейната компания и рекламната агенция на съпруга й. Мястото комбинира винтидж стил и съвременни детайли и е ремонтирано в началото на пандемията, когато съдбата на VIDAS дори не е била ясна.

„Трябваше да транспортираме всичко до фабриката в Италия през март 2020 г. и да стартираме продажби през летния сезон, но плановете ни бяха осуетени. Тогава усетих, че се блъскаме в стената“, спомня си Светла. Тя и мъжът й са изправени на кръстопът тогава, но избират да продължат с всички рискове, които ги следват.

Ако я познавате лично, ще се убедите, че е жена, която не се отказва. Тя е нежна и красива, на пръв поглед дори изглежда притеснителна, но е изключително непретенциозна, естествена, находчива и определено не се спира пред нищо. Действа със замах, но и с усмивка – така се оцелява и в корпоративния смях, казва тя.

Снимка: Евгений Милов

Успехите й са впечатляващи и като всички истории, и нейната започва уж случайно. Светла завършва бизнес администрация в Софийски университет „Св. Климент Охридски“ и колкото и пъти да се явява на интервюта за одитор, не успява да премине финалната линия.

Съдбата имаше друг план за мен – да започна работа в маркетинг отдела на известна международна козметична компания и така да вляза в корпоративния свят“, казва тя. В продължение на две години работи като маркетинг анализатор, когато попада на обява за работа в друг сериозен и популярен бранд.

Светла започва да отговаря за цялостната марке­тинг стратегия на Gillette в България, което я изгражда като истински професионалист в процесите на компанията.

Толкова обичах работата си, че бях сигурна, че ще се пенсионирам на позицията си“, казва тя, но ето че съдбата се намесва отново. Един ден, докато шофира към офиса, чува по радиото в колата, че световният гигант Procter & Gamble купува целия бизнес на Gillette.

„Помислих, че е шега, но уви, не беше. Така се озовах на влакчето на ужасите“, споделя Светла. От компания, в която дори не е имало топла течаща вода и всички в екипа са били едно семейство, тя попада в офис с изградена корпоративна структура и правила.

Снимка: Евгений Милов

Тогава ми изглеждаше странно. Светът ми се срина, но научих урок, който разбрах на по-късен етап от живота си – всяка промяна е нова възможност“, категорична е тя.

Кариерата й продължава да върви стремглаво нагоре. Поканена е да поеме развитието на друг голям бранд, който обаче налага крайни промени в живота й. Работата я отвежда в Румъния и така Светла стяга багажа, „грабва“ мъжа си и детето и се местят в Букурещ.

Влязох в голямата игра. Първите дни си плачех тайно. Знаех, че такъв тип компании имат своите предимства, въпреки че в един момент се чувстваш като в златна клетка“, казва Светла.