Тя притежава дългогодишен управленски опит. При това богат и наситен с успехи. Работила е за мултинационални компании в различни сфери. Завършва Националната гимназия за древни езици и култури в София, но пътят ѝ я отвежда в света на бизнеса.

Снимка: Алена Георгиева, личен архив

Следва маркетинг и мениджмънт в Атина и международни бизнес отношения у нас. Владее поне седем езика, учи непрестанно и обича да провокира себе си, като развива брандове на вътрешния и международен пазар. Казва, че колкото и да търси, нещата винаги я намират сами. Намира я и Тека България – компанията, на която днес тя е генерален директор.

В „Жените на България“ разказваме историята на Алена Георгиева.

„Винаги съм искала да стана археолог, но ето че ме виждате в бизнес поприще. Нещата се случиха естествено. 90-те години бяха трудни у нас, но тогава получих възможност да следвам в Атинския университет по икономика“, разказва тя.

Алена не изследва миналото днес, но създава история в бизнеса.

„Отново ровя, но на пазара, за да разгърна потенциала на компанията, в която съм“, казва тя.

 

Затова и кариерата ѝ преминава на принципа „in & out”, както го определя – работи в България, след което излиза навън, но се връща отново. Прибира се по време на пандемията от COVID-19 и въпреки несигурността в икономиката и индустриите, тя приема предизвикателството да развива Тека България.

Снимка: Алена Георгиева, личен архив

„Компанията се представя отлично у нас, затова и отговорността за мен беше по-голяма, а именно какво да дам от себе си на бизнес, който вече е разпознаваем, но и търсен от клиентите“, Алена.

Тека е по-нишова компания с имидж на водеща в сектора за домакинска техника и оборудване. Тя непрекъснато задава „малки революции“ в кухнята, като разработва и патентова някои от най-често използваните уреди днес.

Кухнята е център на интереси на всяко българско семейство – такъв е регионът, в който живеем, но това поставя пред компанията ни възможности за развитие“, казва Алена, която вярва, че успехът е комбинация от традиции, но и стремеж към новото, авантюристичното и авангардното.

На това залагат и в Тека, тъй като времето ни за домакински занимания е все по-ограничено. Неслучайно многофункционлните смарт уреди, които можем да контролираме през мобилни приложения, са все по-популярни.

Снимка: Алена Георгиева, личен архив

Домакинствата у нас намират баланса между цена и качество. Предпочитат да инвестират в по-скъп, но по-ефективен уред. Важен елемент е и дизайнът, който трябва да отговаря на цялостната визия на кухнята“, пояснява Алена.

Тека България е като малък перпетуум-мобиле – винаги нещо се случва, категорична е директорката на компанията. Затова и предизвикателствата понякога са повече, но пък тя ги прегръща с ентусиазъм.

Снимка: Алена Георгиева, личен архив

Алена е любопитна за новите неща и професионалният ѝ път е доказателство за това. По време на пандемията дори се записва на курс по медиация, водена от убеждението си, че проблемите могат да бъдат решени в зародиш и не е нужно да се стига до спорове.

Няма нерешими проблеми е мисълта, която я води всеки ден както в професионален, така и в личен план. Това е основно качество и на добрия лидер. Алена безспорно е такъв.