Последни новини

Катастрофиралият камион с маймуни в САЩ: Колко са на свобода и пренасят ли наистина болести?

Катастрофиралият камион с маймуни в САЩ: Колко са на свобода и пренасят ли наистина болести?

Извършиха първата в света трансплантация на белодробна артерия

Извършиха първата в света трансплантация на белодробна артерия

Празниците идват и Кока-Кола освежава магията на Коледа с ново звучене и гласа на Орлин Павлов

Георг Георгиев след руските самолети: Реагираме изключително враждебно и агресивно към нарушаване на въздушното пространство

Издирват 15-годишната Мария-Кристина от Благоевград, изчезнала на 27 октомври

Във вторник и сряда Дунав мост Русе – Гюргево ще бъде напълно затворен

Мъж е паднал от скала в крепостта „Царевец“

Друг руски самолет прелетя до Полша. Варшава вдигна изтребители МиГ-29

Съд в Германия призна трима души с двойно гражданство за виновни за шпионаж в полза на Москва

Съветът за съвместно управление реши: 620 евро ще е минималната заплата през 2026 г.

Самолет се разбива на километър зад пистата: 59 души загиват, 98 оцеляват по чудо (СНИМКИ)

22-годишна стюардеса е сред живите, но е ударена от падаща част след катастрофата, докато показва на пътниците как да отидат на безопасно място

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  15:46 ч. 20.11.2024 г.

Екипажът на самолет на „Луфтханза“ – Хесен е в добро настроение, когато кулата в Найроби в Кения дава разрешение за излитане в 7:49 часа сутринта сутринта на 20 ноември преди 50 години.

Полетът е за Йоханесбург. На борда има 157 пътници. Пет минути по-късно „Боинг 747“ се разбива на километър зад пистата. Той пада от 30 метра височина по време на излитане.

59 души загиват в инцидента, 98 оцеляват, някои са тежко ранени, раказва "Билд".

Машината е излетяла предишната вечер от Франкфурт (Майн) за Южна Африка със 170 пътници и 18-членен екипаж и е спряла за презареждане в Найроби.

Някои пътници, включително политикът от Свободна демократическа партия и вицепрезидент на германския Бундестаг Лизелоте Функе слизат в Кения. Подменен е и екипажът.

Сега 85-годишният втори пилот Ханс-Йоахим Шаке си спомня часовете преди катастрофата с колегите си от „Луфтханза“ в подкаст на специализирания портал за авиационна криминалистика в Германия.

Снимка: Bureau of Aircraft Accidents Archives

„Сутринта закусвахме заедно в Найроби. Имахме два-три почивни дни. Настроението беше спокойно и с нетърпение очаквахме полета“, разказва Шаке.

И днес му е трудно да говори за случилото се. Петима членове на екипажа загиват в инцидента.

Диктофон записва последните секунди в пилотската кабина. От записите става ясно, че пилотите са забелязали необичайна вибрация след излитане.

Самолетът не набира планираната височина. След 35 секунди във въздуха самолетът на „Луфтханза“ се удря в земята, разпада се на две части и се запалва.

„Добре, катастрофа“ – са последните думи на втория пилот Шаке на записващото устройство.

Екипажът в пилотската кабина и оцелелите стюардеси спасяват пътници сред разбитите отломки, рискувайки живота си.

22-годишната стюардеса Рита Мария Селбах загива след инцидента. Тя оцелява в катастрофата, но е ударена от падаща част, докато показва на пътниците как да отидат на безопасно място.

След катастрофата отговорността за случилото се е насочена към пилот Кристиан Крак и бордния инженер Руди Хан.

„Луфтханза“ уволнява и двамата без предизвестие преди публикуването на официалния доклад от разследването.

Според документа вероятната причина за катастрофата е, че така наречените помощни средства за плаваемост на крилата не са били удължени. Не става ясно обаче защо. Според самолетната компания вината е в пилотската кабина. Въпреки това аудиозаписите показват, че светлинните индикатори за помощните средства за плаваемост са светели в зелено.

Още преди тази катастрофа British Airways имат проблеми с така наречените носови клапани на Boeing 747.

Англичаните информират немските си колеги и инсталират акустичен предупредителен сигнал в самолетите си. „Луфтханза“ прилага това след трагичния инцидент.

„Мисля, че е много вероятно инцидентът да не се беше случил, ако от „Луфтханза“ бяха инсталирали съответната система за предупреждение в своя „Боинг 747“. Тя можеше да предупреди пилотите, че ламелите не са удължени правилно“, коментира пред „Билд“ авиационният експерт Патрик Хубер, автор на книгата Lufthansa Flight 540: The First Jumbo Crash.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

 

Най-четени
Най-нови