Димитър Главчев смени министъра на транспорта в новия служебен кабинет. Поста на Георги Гвойздейков ще поеме Красимира Стоянова. Причината - проблемите в БДЖ.

Новият служебен министър на транспорта е човек от системата. Тя е досегашен директор на правния отдел на транспортното министерство.

Стоянова е била и началник на политическите кабинети на петима министри - Николина Ангелкова, Ивайло Московски, Христо Алексиев, Росен Желязков и Николай Събев.

Час, след като стана ясно, че Гвоздейков няма да е част от новия служебен кабинет в социалните мрежи той благодари за доверието и постигнатото по време на управлението си. Допълни и че казва сбогом на политиката.

В противоречие с оценката, която сам си дава, Гвоздейков беше критикуван от премиера за „многото проблеми с БДЖ“.

Припомняме, че само в рамките на четири дни влак се запали в движение. Докато пътува от Пловдив към Варна Атанас усеща странна миризма. Оказва се, че влакът гори. 

„Погледнахме през прозореца – машината гореше и то доста. Бих казал обилно. Успяха да ни докарат до  покрайнините на Чирпан, където имаше достъп на пожарна и линейка. Даже единият машинист е припаднал. Видяхме как го качват в линейката“, разказа Атанас Ангелов.

„Лека форма на инхалационна травма. Изпаднал е в шоково състояние“, каза Георги Захариев, началник на Спешно отделение в УМБАЛ „Проф. Д-р Стоян Киркович“.

„Огънят, който видяхме беше в средната част на локомотива. Там има трансформатор с високо напрежение, все още не можем да дадем категоричен отговор на причината“, посочи Стоян Златев- зам.-началник експлоатация БДЖ.

 

Три дни по-рано - отново инцидент с влак. Заради повреда се налага пътници дори да бутат локомотива.

„Пробват да пуснат влака назад, но наклонът беше голям и влакът не тръгва. И тогава подхвърлих на шега, че явно трябва да бутаме влака“, разказа Йорданка Николова.

Машинистът приел шегата на сериозно и предложил на пътниците да бутат, за да закачат отново мотрисата за захранването. В крайна сметка - влакът пристигнал с 9 минути закъснение. 

И от влаковете към медицинските хеликоптери.

През март ви показахме документ, от който става ясно, че първият медицински хеликоптер у нас е доставен без черна кутия.

Тогава в студиото на „Тази сутрин“ министър Гвоздейков каза, че хеликоптерът е напълно изправен. Донесе и черната му кутия. Призна обаче че има нередности.  

„Софтуерът трябва да бъде лицензиран съгласно синхронизацията с автопилота. В момента тази процедура още не е завършила“, каза тогава Гвоздейков.  

До проблеми се стигна и с приетите през юли промени с годишния технически преглед. След недоволство и скандали само седмица след въвеждането им транспортното министерство внесе за обсъждане нови промени.