„С отговорност мога да кажа, че няма никакъв проблем в резултатите, процентът на автомобилите, които не преминават е много малък и е нормално една система за качество да отсява опасностите. Замърсява тази кола, която е недобре поддържана, занемарена. Всичко това зависи от поддръжката на автомобила“.
Това каза в „Тази сутрин“ служебният министър на транспорта Георги Гвоздейков относно дигиталната система за годишните технически прегледи.
По думите му няма значение на колко години е колата, а как се грижим за нея.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
„Независимо дали автомобилът е на 5 или 15 години - няма значение. Отчетените резултати са абсолютно коректни. Може да е кола на две години или на три, когато си правил компромиси с горивото, с обслужването на автомобила, когато не си сменяш маслото, а само доливаш“, каза той.
„Съществуват рискове за манипулации на горивото. Да не избираме винаги евтините горива, защото понякога има недобросъвестни компании, които продават гориво на евтини, малки бензиностанции. Нека да зареждаме гориво на нормалните бензиностанции, което не е толкова скъпо и няма голяма разлика. Държавата не е спряла да контролира, но нека да не правим компромиси и да бъдем по-отговорни“, отбеляза той.
По думите му броят на непреминалите годишен технически преглед автомобили са минимални и в рамките на нормалното. Въпреки това се подготвя облекчение:
„Автомобилите, които се водят опасни заради недобри показатели в газовете, ще преминат в средната категория „значителни“ и ще им бъде даден срок до 30 дни да отстранят този проблем“, заяви министър Гвоздейков.
Смяната на шефа на ДАИ
„Всеки човек на такава длъжност трябва да показва резултат. Не съм доволен от резултата, не е проблемът в техническите прегледи, това е натрупване от грешки, поведение и т.н., които са довели до моето решение. Изисквам много резултат на тема безопасност на движението, забелязал съм натрупани неща, които не водят до резултат. Казвам най-отговорно, че Дамян Войновски е професионалист и мисля, че ще се справи с проблемите“, посочи Георги Гвоздейков.
Рокада в Държавния авиационен оператор
„Имаше натрупване от административни нарушения и ген. Златев беше отстранен, защото беше установено, че е напуснал държавата без мое знание, без разписана командировка, което е грубо нарушение, дори за дисциплинарно уволнение. Не го уволних дисциплинарно, защото имам това право и така реших да постъпя“, каза транспортният министър.
По думите на Гвоздейков ген. Златев си е позволявал да лети за частни авиокомпании, което е недопустимо.
„Неговите задължения не включват генералният директор да лети на самолети и да извършва полети, той е администратор, който трябва да управлява процеси, да организира процеса на работа, отговаря за поведението на хората в отряда, за стратегията. Г-н Златев не е назначен като пилот, той командирова пилотите, назначени като такива“, обясни министърът.
По думите му през годините ген. Златев не е спирал да лети като пилот, въпреки че в длъжностната му характеристика не е записано, че е пилот.
„Неколкократно съм отбивал сигнали от народни представители да не задават въпроси и да върви работата. Аз съм го предупреждавал да влезе в рамката на закона, но всяко нещо има граници. Сега получих сигнал, попитаха ме къде е и директорът го нямаше на работното място“, каза Георги Гвоздейков.
По думите му Тодор Коджейков, бивш шеф на НСО, има достатъчно административен опит в авиоотряда и е бил най-подготвеният човек, който да заеме мястото на ген. Златев.
Рокада в НКЖИ