Магистрала "Европа", която трябваше да бъде готова през септември, спира на около 100 метра от границата ни със Сърбия.
bTV заедно с експерти направи проверка, за това какви проблеми създава това за шофьорите.
Магистрала, която свършва на метри от "Калотина" и стеснение на пътя, а резултатът - тапа преди границата.
Особено в по-натоварени моменти около коледно-новогодишни празници, по Великден, когато е по-засилен по традиция трафика, както и лятото с гастербайтерите, каза председателят на Европейския център за транспортни политики Диана Русинова.
"Проектантите по такъв начин са направили електропровода и далекопровода, че е невъзможно изграждането на магистралата докрай, а това е мястото, където двете ленти се събират и където няма предвиден паркинг тези тежкотоварни автомобили да отбиват и да почиват", заяви Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи.
От Агенция "Пътна инфраструктура" заявиха за bTV, че последните метри преди границата ще бъдат участък с две платна с по две ленти за движение.
"Целта е трасето на между ГКПП "Калотина" и 1-ви километър да бъде модернизирано и да се свърже както с изграждащия се участък от автомагистралата, така и с новата пътна част на реконструиращия пункт "Калотина"", съобщават от АПИ.
Измерваме и широчината на аварийната лента в най-тесния участък. Тя покрива изискването по норматив от 2 метра и 50 сантиметра, но експертите имат забележки.
Ако стане ПТП или се натрупат автомобили и се наложи някой от шофьорите на тир да слезе за нещо до превозното средство, той се намира вече в активната лента, което е предпоставка за ПТП, каза Русинова.
От Пътната агенция заявиха още, че се предвижда до края на 2022 г. да бъде завършено трасето от "Калотина" до Драгоман, а причина за забавянето са неприключили отчуждителни процедури.