Магистрала „Хемус“ е строителна илюзия, защото това раздаване на пари, тези ин хаус договори са раздадени пари освен за лотовете, които се строят (б.р. лот 1, лот 2 и лот 3), за 4,5 и 6 лот ние осигурихме отчуждаването. Осигурихме възможност за тези лотове да започне ново строителство, защото те бяха започнати да се строят незаконно.
Това заяви в студиото на „Тази събота“ бившият служебен зам.- регионален министър арх. Иван Шишков.
„Заедно с бившия служебен министър Демерджиев бяхме направили текст, с който да дадем възможност да се регламентира строителството, което беше незаконно. Да се обяви за търпимо, но това минава през законодателна промяна. Ето тук беше мястото на Народното събрание, може да не е наш текст, може да направят друг текст, но е изключително важно и спешно Народното събрание да одобри текст с изменение на ЗУТ, дали ще е специален закон, но това незаконно строителство на лот 4 и лот 5 трябва да бъде регламентирано, за да започне строителството“, обясни той.
Договорите за поддръжка на пътната мрежа
Арх. Шишков обясни, че това, което са намерили, като документация, в МРРБ още в първия мандат на служебния кабинет е било шокиращо и е било изключително важно да се вземат спешни мерки.
„Договорите (б.р. за поддръжка на пътната мрежа, сключени от времето на ГЕРБ) са прекратени веднъж, защото финансовата им рамка по възлагането многократно е надвишена и второ, което е много по-важно, е това да дадем възможност в мандата на редовния кабинет да може да сключат нови договори, по нов ред. Когато прекратихме договорите през ноември, не ги прекратихме с дата ноември, а с дата май-юни тази година. Това е достатъчно време да бъдат направени конкурси, да бъдат сключени договори за новата поддръжка. За тези три-четири месеца всичко можеше да е на масата“, добави той.
Бившият служебен зам.-министър на регионалното развитие заяви още, че договорите (б.р. за поддръжка на пътната мрежа) са законни, но нередно е изключително надвишения финансов обем на възлагането на работи по тези договори.
Какво се случва с АМ „Европа“?
„При магистрала „Европа“, която се строи, се натъкнахме на изключително забавена процедура по одобряване на първия лот, който е между София и Сливница. Имайте предвид, че магистралата трябва да бъде построена до края на 2023 г. Тя се строи с европейски пари и не можем да се забавим. Вчера влязох в сайта на МРРБ и видях, че към тази дата няма заповед за одобрим подробен устройствен план, след това има и отчуждаване, кога ще извършим строителството?“, заяви арх. Шишков.
Вижте целия разговор във видеото.