52 км от АМ „Хемус“ – първи, втори и трети участък от пътен възел „Боаза“ до пресичането с пътя Плевен - Ловеч, ще да бъдат пуснати в края на 2024 г. Това съобщи регионалният министър Гроздан Караджов по време на инспекция на трасето на магистралата на лот 3.
„Трите участъка на АМ „Хемус“ са в различна степен на изпълнение и до година и половина за пътуващите от Ловеч и региона пътят до София по новата магистрала ще е по-кратък“, заяви Караджов.
Прогнозното откриване на строителна площадка за участъци 4 и 5 е през 2022 г., а за участък 6 - през 2023 г. Целта е изграждането на АМ „Хемус“ в участъка от пътен възел „Боаза“ до пресичането с първокласния път Русе - Велико Търново да приключи до 2026 г.
„В момента изпълнението на участък 1 на магистралата от пътен възел „Боаза“ до пътен възел „Дерманци“, включително съоръжението, е 65%. Напредъкът на участък 2 – между пътните възли „Дерманци“ и „Каленик“, е 14%. На участък 3 - от края на пътен възел „Каленик“ до пресичането с път ІІ-35, включително пътен възел „Плевен“, са изпълнени 38% от строителните дейности. Държавата дължи над 34 млн. лв. с ДДС след приспаднатите аванси за извършени дейности по строителството на лот 2 и лот 3. По първия лот няма задължения“, съобщават още от МРРБ.
“Важно е бързо да решим въпроса с ин хаус договорите и да продължим напред. Иначе има опасност голямата мечта, каквато е построяването на автомагистрала „Хемус“, да се превърне във фиаско“, заяви Караджов.
Той съобщи, че през февруари е представил в Министерския съвет оперативна информация и е поискал съдействие за разрешаване на казуса.
Регионалният министър заяви, че текущите ремонти и поддръжката на републиканската пътна мрежа трябва да бъдат подновени незабавно.
„До началото на май трябва да приключи работата на комисията, която проверява всеки сертификат за плащане. До тогава тя трябва да представи доклад дали реално са извършени дейностите, за които се претендира плащане и на какви цени. Когато са ясни резултатите от проверката, може да започне разплащане към фирмите. То може да стане и директно през Министерството на финансите“, обясни Караджов.