Фокусът трябва да е върху учителите, защото присъствено обучение не може да има без здрави учители. Балансът между мерките, които опазват здравето на учителите и учениците и присъствието в клас е ключов. 

Това каза в интервю за предаването „Неделя 150“ на БНР служебният министър на образованието проф. Николай Денков.

„Важно е, че Насоките за обучение в условия на пандемия почиват на доста различна философия спрямо тези от миналата година, давайки възможност за локално решение според конкретната ситуация в дадено училище и населено място“, добави той.

По думите му идеята на насоките е да даде на директорите опорните точки, които да им позволят да вземат решения според конкретната ситуация.

„Не сме ги оставили сами да се давят в дълбоката вода. Не очаквам да сме стигнали до колективен имунитет не само заради учителите, той зависи и от учениците“, каза още служебният министър на образованието.

Денков обясни, че ключовите въпроси, които трябва да бъдат обсъдени през следващата седмица, са носенето на маски – в кои случаи, за кои възрастови групи, въпросът за тестването и кога да се преминава към електронно обучение.

„Подкрепям решението на Медицински университет – Пловдив. То е предизвикано не само от това техните студенти да се обучават присъствено, а и от контакт между болни пациенти и студенти в университетските болници“, каза той.

Преди дни ректорът на Медицинския университет в Пловдив издаде заповед, с която всички студенти, които искат да учат присъствено, трябва да предоставят валиден сертификат за ваксинация, документ за преболедуване или отрицателен тест за COVID-19.