Превозвачите са в готовност за протест. В отворено писмо те обвиняват властта, че е абдикирала от проблемите им като затруднения трафик и километричните опашки на почти всички гранични пунктове.

Ремонтът на Дунав мост край Русе, който ще продължи две години, е един от големите проблеми за превозвачите - казват от бранша. Проверка на bTV днес показа, че на паркинга там камионите чакат между три и четири часа. А в други дни – много повече.

Сред останалите причини за недоволството са още ремонтните дейности по отсечката Ботевград – Мездра, както и двете страни на „Дунав Мост 2“, където се чака с часове заради буферния паркинг от българска страна и намаления капацитет на румънски служители.

„Най-големият проблем с Транспортното министерство е изказването на министъра,  който каза, че няма нужда от сухопътен Шенген, а от повече буферни паркинги. Мисля, че е крайно време министърът на транспорта да излезе и да каже ясно какво се случва с буферните паркинги“, заяви Николай Рашков от Съюза ба международните превозвачи.

„Проверката тече към момента. Ние никога не сме имали отношение към буферния паркинг и към издаването на така наречените електронни билети“, каза транспортният министър Георги Гвоздейков.

И допълни, че изграждането на такива частни паркинги ще подобри организацията на движението, за да няма струпване по границите и натовареност във вътрешността на страната.

 

Според министъра на транспорта Георги Гвоздейков да влезем в Шенген би било много хубаво, но това няма как да реши проблемите у нас, които не сме решавали с години.

„Това е проблем не само за нас, като превозвачи, но и за самите потребители. Това покачва цената на стоката, която всички ние плащаме в магазините“, каза още Николай Рашков.

Среща със Съюза на международните превозвачи вече е насрочена.