ЧЕЗ създава звено „Енергиен омбудсман” и обявява ден на отворените врати в сряда, 13.03.2013 г. от 13 до 15 ч. в Центъра за обслужване на клиенти на пл. „Позитано” 2А в София, съобщиха представители на компанията в ефира на bTV и по-рано през деня в съобщение до медиите. По този начин клиентите ще могат да се обръщат към конкретен човек когато се съмняват в коректното решаване на техните жалби.
Енергийният омбудсман е Радослав Димитров и той ще приема предложения на потребителите как да бъде подобрено обслужването на клиентите, както и ще проверява всеки сигнал независимо от предходните заключения по него. „Той запазва неутралитет както спрямо клиентите, така и спрямо дружествата от Групата „ЧЕЗ” и винаги взема предвид аргументите и на двете страни”, уточниха от компанията. Ако е налице съдебен спор или с казуса е ангажирана Държавната комисия за енергийно и водно регулиране, омбудсманът няма да се намесва. Ако вече е започнал проверка, тя се прекратява.
В рамките на деня на отворените врати ЧЕЗ дава достъп до всички спорни договори за външни услуги, които е подписвала с дъщерните си дружества- ЧЕЗ Разпределение и ЧЕЗ Електро България.
„Приватизационният ни договор е публичен от 2005 г. и всеки може да се увери в съдържанието му и ангажиментите ни. От утре отваряме информационна зала, в която всеки може да види документите”, уточни Кремена Стоянова, изпълнителен директор на "ЧЕЗ електро България" АД.
Докладал отрече да има договорки с останалите ЕРП-та за пропорционално вдигане на сметките в цяла България. Това е и невъзможно, обясни той.
„Моделът, по който работи ЧЕЗ в България е моделът на дейност във всички европейски държави, той е и част от европейска директива”, посочи Петър Докладал, регионален мениджър на ЧЕЗ за България. Кремена Стоянова поясни, че моделът на споделени услуги, в който дружествата използват договори за предоставяне, е наложила се практика в Европа.
„Няма тайни, няма неясноти, всичко е прозрачно и открито, какъвто е и нашият бизнес в България и навсякъде, където работим”, заяви Докладал. Изпълнителният директор допълни, че подходът има много предимства - изнасяне на административните и общите дейности в единен център, оптимизиране на разходи, понижаване на административния персонал.
Регионалният мениджър посочи и инвестициите на компанията в мрежа. Средно на година са около 70-80 млн. лв., като за седемте години в България достигат повече от 500 млн.лв. „С тази инвестиция намалихме технологическите разходи с 10%, това са 100 млн.лв., които са икономия за нашите потребители”, допълни Докладал. Кремена Стоянова поясни, че в момента печалбата на компанията се реинвестира.
Докладал заяви още, че дружеството не е очаквало януарските сметки за ток да бъдат толкова големи и че в противен случай щяха да организират информационна кампания, която да подготви клиентите на ЧЕЗ.
По повод назначаването на Димитър Стефанов - Каратиста в ЧЕЗ Докладал увери, че го е заварил, започвайки работа в компанията. “Заварих го там, той е назначение на мой предшественик”, заяви той и допълни, че няма как да разбере защо му е гласувано доверие, тъй като шефовете преди него вече не работят за компанията и няма връзка с тях.