Кампанията "Достъпно за вас" започва днес. По-ниски ще бъдат цените на най-малко 50 хранителни стоки в големите търговски вериги, които са се включили в кампанията на Министерството на икономиката и индустрията.
Всички намалени стоки ще са брандирани с логото "Достъпно за вас". То ще бъде до стоката, която е предложена в конкретната седмица, както и в брошурите на търговеца. Цената трябва да е най-ниската, на която може да се предложи дадената стока.
Кампанията обхваща седем хранителни групи от малката потребителска кошница. Това са хляб, захар и зърнени храни, варива, месо, млечни продукти и яйца, плодове, зеленчуци, животински и растителни масла.
Инициативата трябваше да започне от 1 ноември, но имаше забавяне заради липса на становище на Комисията за защита на конкуренцията по декларацията за партньорство с търговските вериги.
Анализът за динамиката на цените ще се прави всяка седмица в икономическото министерство. Потребителите ще могат да намерят намалението на продукта и да видят откъде могат да го закупят на сайта на ведомството.
Инициативата се реализира в партньорство между Министерството на икономиката и индустрията и всеки отделен бизнес оператор, доброволно приемащ условията на инициативата, и обхваща осигуряване на седем продуктови групи от малката потребителска кошница, отговарящи на обичайните изисквания за качество и съдържащи всички необходим продукти за разнообразно хранене, а именно: хляб, захар и зърнени храни, включващи брашно, хляб, тестени изделия, макарони, захар, варива, включващи ориз, зрял боб, леща, грах, нахут, месо и месни продукти, включващи прясно свинско месо, прясно пилешко месо, риба, малотрайни колбаси, трайни колбаси, мляно месо (кайма), мляко, млечни продукти и яйца, включващи прясно мляко между 1 процент и 4 процента масленост, UHT млека, кисели млека, кашкавал, сирене бяло саламурено, извара, яйца, плодове, включващи ябълки, грозде, цитрусови и южни плодове, други пресни и замразени плодове, зеленчуци, включващи домати, краставици, зеле, пипер, зрял лук, чесън, праз, кореноплодни зеленчуци, листни зеленчуци, други пресни зеленчуци, картофи, консервирани зеленчуци и продукти на зеленчукова основа, животински и растителни масла и мазнини, оцет и сол, включващи млечни масла, олио, оцет, сол.
Всяка верига сама определя кои стоки да намали, но те трябва да са поне 16 и задължително да са от 7-те категории от малката потребителска кошница. Намалението също варира - от около 10% до наполовина по-ниска цена.
Повечето клиенти са доволни от промоциите, а някои се съмняват и, че новите отстъпки не са по-различни от тези в брошурите.
Вече се водят разговори за включване и на по-малките магазини в кампанията. А някои от големите вериги все още не са пожелали да се включат в нея.