По-ниски цени на основни хранителни продукти в супермаркетите от сряда.

Кампанията „Достъпно за вас“ обхваща 7 хранителни групи от малката потребителска кошница. Това са хляб, захар и зърнени храни, варива, месо, млечни продукти и яйца, плодове, зеленчуци, животински и растителни масла.

В някои от магазините вече са готови да предлагат т.нар. „достъпни храни. Те ще са обозначени с етикети с логото на кампанията „Достъпно за вас“.

„Отстъпките са задължителни и трябва да ги има, особено на фона на поскъпването на храните през изминалата година“, категорична е Теменужка Стоилова.

„Не може едно яйце да струва 50 стотинки, при положение, че е било 20 стотинки. Човек, когато няма време да сготви, винаги си прави яйца“, посочи тя.

Жената казва, че се възползва от промоциите - вчера, например, е купила зеле. Логото на кампанията вижда днес.

„Има допълнително обозначение, че е достъпно. Може би трябва да е по-ярко“, каза тя.

Магазините, които са се включили в кампанията, ще предлагат по-изгодна цена за поне 16 от общо 50 продукта. Те трябва да отговарят на определени стандарти - не бива да са имитиращи, например, обясняват от Министерството на икономиката.

„Целта е да постигнем трайно ниски цени с оглед на това, че идват и зима, и тежки месеци. Водим разговори и с регионалните лидери, за да достигнем до максимален брой български граждани с инициативата“, каза зам.-министърът на икономиката Ивайло Шотев.

Експерти обаче не са сигурни дали мярката ще доведе до трайно по-ниски цени.

„Имаше подобна мярка още преди 1 година в съседна Гърция, в други държави също се въведе на по-ранен етап от инфлационната вълна. И ние чак, когато положението с инфлацията започна да се успокоява, успяхме да се сетим за нещо такова. Полезното на нея е, че тя ще помогне на потребителите чисто информационно, ще направи пазара по-прозрачен“, посочи икономистът Георги Вулджев.

И след старта на кампанията в нея ще могат да се включат вериги, които до този момент не са проявили интерес. Предстои да заработи и платформа, на която потребителите ще се информират за стоките и обектите, в които тя се прилага.

Всяка седмица ще се извършва оценка за това как мярката влияе на цените на пазара.