Когато кандидатите за депутати си търсят избиратели, а феновете на футбола си търсят билети за мач, политиците пренасят кампанията си на стадиона. Кандидати на две основни политически партии днес организират томбола за билети за мача Лудогорец - Реал Мадрид.
Според политолога доц. Анна Кръстева политиците показват друг начин да купиш гласове. „Политиците ни показват едни инфантилни средства”, смята тя.
Политикът, който утре ще заведе трима фена на големия мач, има условие те да са от неговия избирателен район. Той си дава сметка, че много хора се вълнуват от Моци и Роналдо, а почти никой - от политически послания.
„Имам след тази инициатива над 3000 посещения на моята уеб страница уникални на ден, а на тази страница фактически са моите приоритети”, обяснява Настимир Ананиев от Реформаторския блок. „По този начин аз мога да достигна до повече хора, за да разберат те моите приоритети”, каза още той и подчерта, че не настоява спечелилите да гласуват за него.
„Това са дребни трикове да те забележат, особено ако си преференциален кандидат”, коментира доц. Кръстева. „Това са наистина стратегии на продаване, но те важат за продаване на продукти, а по друг начин се лансират политици”, заяви експертът.