Критиците на проекта застъпват становището, че модернизацията на сградата променя съществено нейната оригинална архитектура. Освен това те възразяват срещу тайнствеността, която обгръща изпълнението на проекта.

За първи път откакто преди година започна реставрацията на театъра, представители на чуждестранните медии бяха поканени да се запознаят с хода на реконструкцията. Работещите по проекта се опитаха, но не успяха да убедят гостите, че новата сграда не променя до неузнаваемост творбата на архитекта от 18 век Джузепе Пиермарини. Журналистите завариха съборени стени и голям трап, издълбан зад сцената.

Според главния архитект на проекта, Марио Бота обаче, сградата ще запази особеностите на неокласическия си стил, но ще получи нова сцена със значително по-голяма площ. Той заяви: "Новият театър Ла Скала ще запази облика на стария. Няма да променяме залата за зрители, направена от Пиермарини."

Италиянците проявяват силна ревност към всичко, свързано с Миланската скала. За тях тя е символ на едно велико изкуство, с което са дарили света. В театър Ла Скала са творили изтъкнати диригенти като Артуро Тосканини и Рикардо Мути. На сцената му са поставяли своите оперни произведения Верди, Росини, Пучини, Маскани.