Американска компания изпробва нови светлинни реклами, предназначени за подземните железници.

Експерименталните светлинни табла са монтирани в отсечката на метрото в Ню Йорк, която свързва града с Ню Джърси. Електронните табла реагират на движението на влака и създават своеобразна анимация. Те се задействат, когато скоростта достигне 50 км.

Какъв е принципът на новия вид билбордове обяснява ръководителят на фирмата-създател.

"Ние правим електронни кутии, които поставяме по стените на тунела. Когато хората, пътуващи през тунела, погледнат през прозореца, те виждат нещо като киноекран", казва Синх Джошуа Сподек, изпълнителен директор на компанията.

При първия ден на експеримента пътниците били изненадани от светлинната феерия в тунела. А клиентът, опитал пръв възможностите на новия рекламен метод, е "Таргет" - един от най-големите универсални магазини в Съединените щати.

Специалистите се надяват, че откритието може да осигури неподозирани пространства за реклама. Всеки ден с метро пътуват милиони граждани.