
Парад на ретро автомобилите събра десетки антики в Морската градина на Бургас. Повечето от колите са уникати и имат колекционерска стойност.
Всеки от притежателите им ще ви каже, че старата кола е класика, която придава на притежателя си индивидуалност. А след като си вложил средства, идеи и време за възстановяване на първоначалния й блясък, антиката придобива и сантиментална стойност.
"Както дамите винаги са стилни, така и ретро автомобилите от всяка една епоха винаги са красиви. Времето само ги полира, за да можем да ги видим в истинския им блясък", споделя Димо Джамбазов.
Новите коли за тях не представляват интерес. Убедени са, че към една кола можеш да се привържеш само, ако си участвал в сглобяването й.
"Новите коли са за работа, а старите коли - хот родите са коли, с които човек може да покаже какво може да направи и да е по-различен от останалите", казва Кирил Николаев.
Всъщност колите на Кирил Николаев, макар и на възраст, са не по-малко мощни от новите модели. Има "Мерцедес" от 1936 г. с двигател на мощен "Шевролет".
Дори и ако запазят оригиналните части на колите, притежателите им твърдят, че те създават по-малко проблеми от новите автомобили.
"Тези можеш да си ги оправиш на пътя и да продължиш, ако разбираш. А пък новите - отваряш капака, гледаш умно, затваряш го и си отиваш", заявява Найден Марков.
Освен това, собствениците на ретро автомобили казват, че са по-внимателни на пътя, защото карането на кола за тях е удоволствие, а не високата скорост.