Създадено през 19 век, Венецианското биенале е мястото, където се представят тенденциите за авангардно изкуство. Участието в него дава престиж, както на творците, така и за страната. Традиционните участници имат постоянни павилиони. Античният Палацо Каарминати е българският павилион. Куратор на българското участие е Джордж Лукс.
„Беше много отговорно да избера представителни творци, които да могат да представят страната си , но и да се впишат в контекста на другите участници и да покрият период от 70 години изкуство в България”, коментира той.
В международното изложение доминират инсталации и хепънинги. На фона на провокациите, творбите на българските участници, принадлежащи все пак на модерната школа, предизвика спор сред сънародниците им колеги в занаята.
„Един традиционен павилион. Концепциите са най-различни, Много по-авангардни неща има на Биеналето”, заяви скулпторът Стефан Попдимитров.
Именно това пък оцени британският критик от "Файнаншъл Таймс” Джон Брънтън, считан за един от експертите на биеналето.
„Много съм щастлив най-накрая да видя картини на Биеналето, където преобладават видео, фотографии и инсталации”, заяви той.
Експозицията ще е отворена за публика до края на ноември, но светската част от събитието е концентрирана в рамките на първата седмица,
Светски живот на меценати,критици,политици и артисти тече успоредно със събитието. Яхти на известни личности пък се състезават в даване на партита.