Москва започна нова кампания за насърчаване на руснаците да се записват във въоръжените сили и да се бият в Украйна, съобщава Си Ен Ен.
В опит да привлекат повече доброволци на фронта, руските пропагандни видеоклипове, публикувани в социалните мрежи през последните няколко дни, се опитват да привлекат мъже чрез разкази за патриотизъм, морал и възходящ социален статус.
Един от видеоклиповете, публикуван на 14 декември, показва как млад мъж избира да се бие във войната, вместо да купонясва с приятелите си, а след това изненадва всички, като си купува кола с парите, които е спечелил.
В друго видео, публикувано на 15 декември, показва как бивша приятелка на войник е впечатлена от смелостта му и го моли да се събере отново с нея. В друг клип се вижда как мъж на средна възраст, напуска работата във фабрика, защото заплатата му е ниска, а след това подписва военен договор и заминава на фронта.
Друг видеоклип показва група заможни мъже на около 30 години. Те са пред магазин и товарят кола, а възрастни жени до тях ги питат къде отиват. Един от мъжете отговаря: „В Грузия. Завинаги”. Една от жените разсипва торба с продукти, а мъжете просто се качват в колата и си тръгват, вместо да помогнат, други по-млади мъже започват да събират продуктите. „Момчетата избягаха, мъжете останаха“, завършва една от възрастните жени.
Много от видеоклиповете представят войната като бягство за мъжете от мрачната ежедневна реалност на пиене на водка, бедност и безпомощност. Междувременно продължават да се появяват съобщения и оплаквания за недостиг на провизии и оборудване в руската армия.
По време на среща с майките на мобилизираните през ноември руският президент Владимир Путин каза, че е по-добре да загинеш, биейки се за родината, отколкото да се напиеш до смърт с водка.
В края на септември Путин обяви „частична“ военна мобилизация, при която бяха мобилизирани повече от 300 000 души в цяла Русия.
Хиляди мъже избягаха от Русия, за да избегнат наборната служба, а страховете от втора мобилизация през Новата година нарастват.