Последиците от конфликта между Израел и Иран разтърсват глобалните вериги за доставки, пише Блумбърг, цитирана от БГНЕС.

Някои собственици и мениджъри на петролни танкери спряха да предлагат корабите си за маршрути в Близкия изток, докато оценяват рисковете, което засилва опасенията за износа от региона.

Стабилността на корабоплаването в и около Близкия изток ще бъде наблюдавана отблизо от пазарите през следващите седмици.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Регионът произвежда около една трета от световното производство на петрол, а големите износители като Саудитска Арабия и Обединените арабски емирства нямат много възможности да пренасочат износа си, ако корабоплаването бъде засегнато. 

Миналата седмица навигационните сигнали на над 900 кораба в Ормузкия проток и Персийския залив бяха нарушени, което създаде объркване в ключовия корабен проход, докато сраженията се засилваха.

Освен това Иран одобри мярка за затваряне на Ормузкия проток, която все още се нуждае от одобрение от Върховния съвет за национална сигурност, орган, ръководен от назначен от Али Хаменеи.

Иран и неговите съюзници се разполагат по ключови корабни проходи.

Експерти оценяват, че обширната ядрена инфраструктура на Техеран е била засегната, но не е унищожена.

Конфликтът между Израел и Иран оформя Близкия изток от десетилетия. Той беше в голяма степен в латентно състояние, като двете страни се атакуваха взаимно – предимно тихо и в случая на Иран често чрез свои представители – като избягваха пълномащабна война. 

Сега, когато конфликтът навлезе в гореща фаза, световните пазари са изправени пред необходимостта да начертаят нова територия. 

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK