„Изказаха се доста мнения, че отсечката е била опасна. В последните три години там има 10 пътни инцидента, леки, без пострадали и жертви. Не са се случвали произшествия, за да им се обърне специално внимание. Никога при специализирани срещи не се е коментирало, че този участък е опасен. Няма сигнали“.
Това заяви в "Тази сутрин" главният експерт Росен Рапчев от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" за местопроизшествието, където катастрофира автобус и загинаха 45 туристи.
На въпрос дали пътя има Акт 16, Рапчев отговори, че това не е в неговата компетенция и отговора трябва да даде АПИ, но доколкото знае, по информация на Пътната агенция, тази отсечка няма Акт 16 за магистрала и затова се води скоростен път.
От Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" вече са започнали работа по огледа на пътя, който тече паралелно със следствието. Досега такива специфични огледи на място не са правени.
Рапчев отказа да коментира, че „дефицити“ на участъка, преди да е завършила проверката, но се съгласи, че по снимки от мястото може да се видят такива – маркировката на е отговаря на стандарта, същото се отнася и за светлоотразителността на „котешките очи“ на мантинелите.
Това обаче не е проблем само в този участък, но и на цялата пътна мрежа, каза Рапчев, според когото тези дефицити не отменят „задължението на шофьора да се съобразява с пътната обстановка“ и да се движи със съобразена скорост.
„Такава отбивка не е правилна, но защо го е направил проектантът, не мога да кажа. Предстои да бъде направен преглед на документацията и тогава ще се разбере“, каза експертът.
Не трябва пътят да бъде мръсен и по него да има инертни материали, но в закона не е отбелязано колко често трябва да се мие едно такова трасе, отбеляза Рапчев.
За всички тези проблеми трябва да се пита „стопанинът на пътя“ – АПИ, заяви експертът от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата".
Дали има проблем с организацията на пътя, предстои да се изясни след проверката.
Рапчев отбеляза, че по европейски регламент следващата година трябва да се направи оценка на цялата пътна мрежа и сега е моментът всички експерти да се обединят, за да отстранят всички подобни проблеми.